Kreativci i oni koji se tako osjećaju, često ne znaju gdje ili kako predstaviti svoje vještine i ideje. Upravo kako bi riješile taj problem, koji je posebno došao do izražaja tijekom pandemije, dvije su mlade Splićanke osmislile platformu koja kreativce okuplja na jednom mjestu i daje im prostor za vlastitu promociju. 

Iako su u to vrijeme društvene mreže imale mogućnost stream emitiranja, većina njih podržavala je veće umjetnike i kreativce. Za one koji tek žele pokazati svijetu svoju kreativnost, pronaći mjesto i kanal za promociju postalo je gotovo nemoguće. 

Shvatila sam kako glazbenici nemaju gdje strukturirano pokazati ono što rade. Riječ je uglavnom bila o platformama kojima primarna namjena nije bio streaming, stoga podrška i koncept nije bio u skladu s potrebama glazbenika. Isto tako uočila sam kako za ostale kreativce nije nigdje bilo mjesta u virtualnom svijetu. Slikare, pjesnike, izrađivače raznih rukotvorina..., otkriva Vanja Perić, inače investicijska savjetnica.

Otkrivši nišu, koja je u tom trenutku postojala na tržištu, Vanja je odlučila napraviti životnu prekretnicu. Izašla je iz svog sigurnog, korporativnog svijeta i zaplovila u, tada ne baš sigurne, startup vode. No, tamo nije bila sama. Pridružila joj se i tada netom završena studentica ekonomije Jana Šoljić.

Osmislile su AYMOLIVE,  live video streaming platformu koja povezuje umjetnike s publikom. Usmjerena je na kreativne industrije te na jednom mjestu kreativcima pruža virtualnu pozornicu na kojoj mogu prezentirati svoj rad dok publici omogućuje uživanje u kreativnim događajima diljem svijeta.

Nemam straha od neuspjeha, jer sam potpuno sigurna u naš proizvod. Ali u biti što je uopće neuspjeh? Kada igrom slučaja naša platforma ne bi zaživjela, ja sam u ovom životnom periodu upoznala predivne ljude, posebno moje suradnike Janu i Ivana. Naučila sam stvari koje nikad nisam imala u fokusu, a o osjećaju da radite nešto svoje, važno ne samo sebi već i drugima, neopisiv je osjećaj, ističe Vanja, idejna začetnica projekta.

Platforma je u funkciji od veljače ove godine, zahvaljujući predanom radu mladog IT stručnjaka Ivana Magaša, trećeg člana tima. Iako je riječ o projektu koji djeluje tek pet mjeseci, na platformu su se do sada javili kreativci iz cijelog svijeta. AYMOLIVE postalo je mjesto na kojem se okupljaju ljudi iz Kanade, SAD-a, Poljske, Engleske, ali i regionalnih država, Slovenije, BiH i Srbije. 

Mi smo možda malo zatvoreniji, imamo veću tremu od stranaca, kojima je možda ovaj vid komunikacije s publikom bliži, objašnjava Jana.

Za razliku od kreativaca s druge strane ekrana zadatak gledatelja je nešto jednostavniji. Važno je provjeriti raspored događanja i ulogirati se u najavljenom trenutku. Svako je događanje live pa tako ne postoji mogućnost ponovnog vraćanja, odnosno gledanja on demand.

AYMOLIVE tim (Foto: ICT Županija)

Kreativci koji su pokazali svoje talente dolaze nam iz različitih umjetničkih voda tako da su osim glazbenika na AYMOLIVE zaživjeli slikari, pjesnici, „storytelleri“, izrađivači paške čipke...Platforma na taj način dobiva ne samo zabavni već i edukativni karakter, a ono što je najvažnije besplatna je u ovom trenutku za sve korisnike, dodaje Jana.

Najveći izazov je, ističe Vanja, bio na Ivanu koji je platformi trebao udahnuti život svojim IT znanjem.

Ivan je došao u pravom trenutku i spasio nas. Iako smo mjesecima radili zajedno, tek smo se nedavno upoznali uživo s obzirom da se Ivan sada doseljava u Split s Paga, govori Vanja.

Za mene je ovo veliki korak i profesionalni izazov. Uvijek gledam daleko i mislim kako nemoguće učiniti mogućim. Mislim da ne treba imati straha, uvijek treba pokušavati i kada nam sve izgleda nerješivo. Mi smo tim koji se trudi i najgore trenutke proći kroz smijeh, uvijek smo tu da pomognemo jedni drugima i podižemo se međusobno, kada nadođu sumnje, dodaje Ivan Magaš.

AYMOLIVE tim je prije puštanja platforme u javnost odradio niz koraka kako bi bio spreman na sve izazove. Jedan od ključnih segmenata na putu pokretanja bila je i analiza tržišta te uspjeha velikih svjetskih igrača koji posluju u virtualnom svijetu.

Analizirajući početke velikih tvrtki Twitch, Segment, Airbnb..., koje su u tim ranim danima imale svoje uspone i padove, zaključili smo kako im je za uspjeh bila važna jedna stvar koja ih je držala i u najgorim trenucima. Riječ je o zajedništvu i međusobnom pomaganju, otkriva Vanja.

Mislimo da je naš suživot sa startup tvrtkama ovdje u SPINIT inkubatoru izvrsna platforma za sve nas, da se družimo što više, razmjenjujemo ideje, iskustva i međusobno se podržavamo. Zajedno možemo sigurno puno više, nego pojedinačno i prema tome treba biti otvoren, dodaje Jana.

AYMOLIVE u ovom trenutku je tvrtka koja, zahvaljujući Vanjinom poznavanju investicijskog svijeta i upornosti da zakucaju na sva vrata, u fazi pripreme za financijsku injekciju iz nekog od fondova koji ulažu upravo u kreativnu industriju.

Fondovi s kojima pregovaramo dolaze izvan Hrvatske, s obzirom da naši fondovi, kojih i nema puno, nisu u ovom trenutku na razini ozbiljnijeg ulaganja u startup tvrtke. Riječ je u pravilu o malim sredstvima koja nam se nude ovdje, a o kojima se vani uopće i ne razgovara. Vjerojatno ćemo i mi u budućnosti sazriti, jer vani je veliki interes za ulaganje u ovu vrstu industrije kako je oni nazivaju, „passion industry“, obrazlaže Vanja sljedeću izazovnu fazu.

Upravo zahvaljujući upornosti tim je dobio sredstva od tvrtki kojima se mnogi ne usude poslati ni mail. Kako ističu, pisali su svima onima čije su IT alate koristili pa i Googleu i Amazonu, te ih pitali za financijsku podršku. Na iznenađenje podršku su i dobili i to bez ikakvih uvjeta.

Velike tvrtke vani prepoznaju vrijednost inovativnih koncepata i žele da se koriste njihovi alati, jer znaju da će sigurno od njih 100 bar jedna biti u budućnosti multimilijarderska. Stoga, moj je savjet, pitajte, objasnite svoj koncept i budite sigurni da ćete dobiti podršku, savjetuje Vanja.

AYMOLIVE je ove godine dobila čak 50.000 kuna  u kategoriji mladih i tek osnovanih IT tvrtki, u sklopu GrowIT natječaja, koji se realizira u okviru projekta ICT županija i web platforme Digitalna Dalmacija.

Za nas je ta vrsta financijske podrške pokazatelj prepoznavanja vrijednosti rada startup tvrtki, što nam daje poticaja za dalje. Ono što je važno naglasiti je sam natječaj, koji je bio izvrsno koncipiran. Naglasak je stavljen na poslovni plan što je izuzetno važno za jednu mladu tvrtku, koja mora znati u kojem smjeru ide. Upravo je mnoge ovaj natječaj i traženi uvjeti natjerao da poslože svoj poslovni plan i vjerojatno im u budućnosti olakšao puno toga, ističe Vanja.

Smatraju da im u podršku treba dati i država koja bi startup tvrtkama trebala omogućiti drukčiji pristup u odnosu na uhodane tvrtke i obrte. Ono što je, prema njihovim riječima, najveći uteg jest obaveza isplaćivanja plaća i doprinosa. Kako navode, bili bi spremni, dok se tvrtka ne uhoda, volontirati, ali im zakon to ne dopušta, što ih dovodi u lošu financijsku poziciju.

Svi koji kreću s inovativnom idejom ne trebaju imati straha od toga da im ideja neće zaživjeti. Ponekad je potrebno i nekoliko puta nešto započeti da bi se na kraju rodio uspjeh. Upornost i entuzijazam uz puno smijeha ključan je recept za uspjeh, poručuju iz AYMOLIVE.