Pandemija potaknula nove trendove u komunikaciji

Godinu dana nakon početka pandemije COVID-19 Viber je zabilježio dvoznamenkasti porast grupnih aktivnosti na ključnim tržištima, uključujući i hrvatsko. Chatbotovi su postali novi trend.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 15.03.2021. / 13:31 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Viber je zabilježio primjetan porast u grupnim aktivnostima godinu dana nakon početka pandemije COVID-19. Globalni trend na Viberu pokazuje porast broja grupnih poruka za 170 %, a broja posjeta communityjima za 30 %. U Hrvatskoj ukupno vrijeme provedeno u aplikaciji povećalo se za 50 %, čemu je pripomoglo i povećanje broja aktivnih communityja u zemlji za više od 85 %.

tri vijesti o kojima se priča Hodanje (Foto: Thinkstock) Bitan je volumen, a ne intezitet Velika norveška studija potvrdila da je Hipokrat bio u pravu: "Ovo je najbolji lijek za čovjeka" Iznenađenje na ekranu, ilustracija Dobro čitajte što piše Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati Optički prijenos podataka, ilustracija Nevjerojatno! Japanci ruše rekorde: Napravili optički kabel kojim možete preuzeti cijelu arhivu interneta za manje od 4 minute

U Hrvatskoj Rakuten Viber bilježi skok u korištenju grupnih aktivnosti kako slijedi:
- broj poslanih grupnih poruka povećao se za 25 % u odnosu na godinu ranije
- ukupan broj posjeta Communityjima porastao je za gotovo tri puta
- najnovija usluga grupnih videopoziva (dolaznih) bilježi povećanje od oko 17 % u posljednja 4 mjeseca

Potaknuti pandemijom, brojni brendovi i tvrtke okrenuli su se chatbot rješenjima u messengerima, kako bi svojim korisnicima ponudili personaliziranu i relevantnu instant-komunikaciju. U Hrvatskoj je korištenje Viber chatbotova poraslo za dva puta u odnosu na prijašnju godinu.

Pandemija nam je promijenila živote. Utjecala je na način na koji komuniciramo s obitelji, prijateljima i kolegama, kako koristimo razne usluge i kako si organiziramo dnevne aktivnosti. Ujedno je potaknula nastanak mnogih inovativnih koncepata koji su doveli do prave eksplozije tehnoloških rješenja koja su zaživjela u svakom aspektu naših života. Naš je cilj ostati besplatna i sigurna opcija, koja milijunima korisnika pruža digitalno okružje za bezbrižnu komunikaciju, a sve kako bismo podržali stvaranje još više autentičnog lokalnog sadržaja i izgradili platformu na kojoj je upravljanje brojnim uslugama pitanje samo nekoliko klikova, izjavio je Atanas Raykov, viši direktor EMENA u Rakuten Viberu.

I dok se svijet pokušava prilagoditi “novom normalnom”, ljudi i dalje trebaju jednostavna i laka rješenja za videopozive, što se vidi po rezultatima iz Hrvatske. Većina je videopoziva inicirana, što je i očekivano, upravo iz grupa, no iznenađujuće je što je četvrtina njih započela kao poziv 1-na-1, u koji je zatim dodano još sudionika.

Očekuje se da će Viberov novi “grid” prikaz sudionika dodatno potaknuti korištenje grupnih video poziva, omogućavajući besplatno i jednostavno rješenje za sve od edukacije do obiteljskih okupljanja i proslava. 

Vezane vijesti