U modernom poslovnom svijetu brendiranje je ponekad sve i pazi se na svaki detalj. Ono što se pod svaku cijenu nastoji izbjeći je sličnost s nekim drugim brandom koja bi krajnjeg kupca ili korisnika usluga mogla dovesti u zabludu, pogotovo kada govorimo o ljudima koji nisu pasionirani pratitelji tehnoloških i dizajnerskih noviteta. Zadnje što pojedina kompanija želi, barem kada govorimo o najvećim igračima, je kopiranje branda ili u ovom slučaju logotipa koji već postoji.

Baš na osnovu ovih poslovnih postulata PayPal je odlučio tužiti tvrtku Pandora, koja je prije otprilike pola godine (u listopadu 2016.) predstavila svoj novi logotip koji doista podsjeća na dizajnersko rješenje logotipa kojim se koristi jedna od najpoznatijih kompanija za on-line plaćanje. Na saveznom sudu u Manhattanu odvjetnički tim PayPal kompanije je podnio tužbu u kojoj se, između ostaloga, navodi kako je “Pandora izgubila put prema profitabilnosti i stoga je odbacila svoj dugogodišnji logotip i doslovce iskopirala PayPal logotip kako bi tako nadoknadila svoje gubitke u odnosu na konkurenciju”. Možda se nekome čini da je ovdje riječ o klasičnom pretjerivanju odvjetnika koji zastupaju PayPal no mnogi su uvjereni kao njihova tužba doista ima ogromne šanse da natjera Pandoru na promjenu logotipa…

PayPal je isto tako zatražio da Pandora odmah prestane s korištenjem logotipa dok se ne okonča sudski proces, neovisno o ishodu. Hoće li se to dogoditi, ovisi o odluci suca koji će voditi predmet. Ako se nekome čini da je ovo samo još jedna u nizu “sudskih igara” kakve su vrlo česte među najvećim igračima, postoji bitna razlika, jer ovo bi za Pandoru, pod uvjetom da izgubi tužbu, lako moglo završiti totalnim krahom.

Naime, Pandori, blago rečeno, ne ide baš najbolje na tržištu i činjenica je kako doista imaju problema s profitabilnošću. I ako bi izgubili ovu tužbu, to bi za njih mogao biti kraj, jer će njihova ionako poljuljana financijska konstrukcija biti dodatno uzdrmana. PayPal, dakako, o nekakvoj sentimentalnoj strani priče niti ne razmišlja, oni žele zaštiti svoj logotip na kojem su “pažljivo, detaljno i vrlo temeljito radili”. Ponudili su i kratko objašnjenje što za njih predstavlja ovakav logotip.

“PayPal logotip je vrlo pažljivo razvijen, kako bi ilustrirao jednostavnost, praktičnost i sigurnost. Svaki detalj dizajna ima određenu svrhu. Boja je odabrana kako bi “ubrizgala” energiju, prikazuje povjerenje i vitalnost, a oštar geometrijski uzorak odabran je kako bi simbolizirao tehnologiju. “Kurzivni” krak predstavlja kretanje prema naprijed, inovaciju i napredak”, stoji u njihovom objašnjenju. Pandora se za sada nije oglasila o ovoj tužbi…