Jedna od glavnih tema u automobilskoj industriji u zadnje su vrijeme električna vozila, pa su nedavno čak i iz Ferrarija objavili kako rade na superautomobilu na struju, iako su ranije iz ove kompanije odbacili mogućnost proizvodnje e-vozila. Do sada su automobilske kompanije diljem svijeta najavile ulaganja teška čak 90 milijardi dolara u električna vozila i infrastrukturu te se na vrijeme pokušavaju prilagoditi budućnosti jer, jednom kada ovakva vozila budu dominirala cestama, ne žele zaostajati za konkurencijom. Jedna od kompanija s velikim ambicijama na ovom tržištu jest Peugeot, čiji je izvršni direktor Carlos Tavares jučer na automobilskom kongresu u Detroitu najavio planove za budućnost prema kojima će do 2025. svi automobili te kompanije imati i električnu odnosno hibridnu verziju.

Okretanje električnim vozilima nije bila jedina velika najava Tavaresa, već dugoročni planovi kompanije uključuju i povratak na američko tržište, kao i ulaganje u tehnologiju autonomne vožnje. Do 2030. godine tako bi oko 80 posto vozila iz njihove ponude trebalo imati neke opcije autonomne vožnje, dok bi deset posto vozila trebalo biti u potpunosti autonomno, odnosno računalo bi u potpunosti i bez ikakve ljudske intervencije upravljalo vozilom, dok bi svi putnici u njemu mogli spavati, čitati, pričati i uopće ne obraćati pažnju na vožnju i promet.

S obzirom na stanje automobilske industrije, elektrifikacija vozila i okretanje autonomnoj tehnologiji logični su koraci koje će sve (ili gotovo sve) kompanije morati napraviti ako misle opstati na tržištu. Ako se sve najave i predviđanja za budućnost zaista i ostvare, za 20 do 30 godina neće nam trebati vozačka dozvola niti ćemo posjedovati automobile. Naime, (električnim) vozilima upravljat će računala, a umjesto kupovine automobila ljudi će se koristiti servisima poput Ubera koje će pozivati aplikacijom i koristiti samo kad im trebaju, a cijena vožnje trebala bi biti jeftina jer će automobili raditi na struju (koja je puno jeftinija od benzina) i neće biti troška vozača jer će njima upravljati računala.

Izvor: Reuters

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju