Počela je masovna proizvodnja autonomnih autobusa

Iz Baidua su se pohvalili početkom masovne proizvodnje autonomnih autobusa, koji su namijenjeni kineskom i međunarodnim tržištima.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 05.07.2018. / 12:06 komentari
Autobus Apolong (Foto: Baidu, USA, LLC) (Foto: Baidu, USA, LLC)

Ovo je prva godina komercijalizacije autonomne vožnje, rekao je izvršni direktor Baidua Robin Li tijekom govora na konferenciji o umjetnoj inteligenciji u Pekingu. Njegov komentar odnosi se na najavu Baidua o početku masovne proizvodnje autonomnih miniautobusa – do sada je proizvedeno sto komada takvih autobusa, koji će prvo biti namijenjeni za kinesko tržište, no cilj je kompanije širenje i na međunarodna tržišta.

tri vijesti o kojima se priča Žena spava u kravetu, ilustracija Za sve koji žive u gradovima Spavajte u mraku, zaštitite srce: Znanstvenici upozoravaju na skrivenu prijetnju Anatomski prikaz srca, ilustracija Istraživanje pokazalo Ova jednostavna svakodnevna hrana može potiho ojačati zdravlje vašeg srca Iznenađenje na ekranu, ilustracija Dobro čitajte što piše Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati

Kina je godinama bila poznata po izvozu jeftinih proizvoda u zemlje diljem svijeta, no ta se percepcija polako mijenja i Kina bi mogla biti jedan od predvodnika razvoja umjetne inteligencije: "U budućnosti Kina će izvoziti AI tehnologiju svijetu", najavio je Li.

Jedan od tih izvoznih proizvoda mogli bi biti i autonomni autobusi Apolong koji imaju četvrti stupanj autonomnije, što znači da tehnologija može u potpunosti upravljati vozilom u većini uvjeta – peti stupanj vožnje označava tehnologiju koja će samostalno moći upravljati u svim situacijama poput blatnjavih staza i loših vremenskih uvjeta.

Autobusi Apolong dimenzijama su manji od klasičnih autobusa te u njih stane 14 ljudi, a najzanimljivije je da u njima nema sjedala za vozača, volana niti papučica za gas i kočnicu, već je za vožnju zaduženo isključivo računalo. Pogoni ih električni motor te s punjenjem baterije od dva sata mogu prijeći oko sto kilometara, uz maksimalnu brzinu do 70 km/h.

Ovakvi autobusi, barem na početku, neće se naći na cestama zajedno s ostalim vozilima kojima upravljaju ljudi, već bi se trebali koristiti u kontroliranim uvjetima s malo prometa poput aerodroma, turističkih mjesta na kojima je zabranjen pristup automobilima itd.

Ova vozila uskoro bi se trebala početi koristiti u nekoliko kineskih gradova, a velike planove za Apolong u Japanu ima i kompanija Softbak koji je kupila deset ovakvih autobusa – početkom sljedeće godine počet će s njihovim testiranjima na japanskim cestama.

Prometni stručnjaci vjeruju kako će ovakav tip vozila poput autonomnih autobusa koji će se kretati u dobro organiziranim i kontroliranim područjima javnost puno brže prihvatiti od autonomnih automobila koji će se na cestama voziti zajedno s vozilima kojima upravljaju ljudi jer bi svaka pogreška računala u takvim situacijama mogla biti kobna i imati smrtne posljedice.

Izvor: BBC

Vezane vijesti