Put prema klimatski neutralnom društvu bit će prilično dug i kompliciran, a trebao bi rezultirati, među inim, smanjenjem zagrijavanja našeg planeta. Taj put uključuje i elektrifikaciju, odnosno zamjenu benzinaca i dizelaša s ekološki prihvatljivijim električnim automobilima. No to ne znači da vozila s električnim motorima nisu zagađivači. Dapače.

Punionica električnih vozila, ilustracija Cijene električnih automobila trebale bi uskoro znatno pasti, evo i razloga zašto

Naime, prilikom proizvodnje takvih automobila koriste se procesi u kojima se ispuštaju staklenički plinovi, a na Reutersu čak kažu kako je ugljični otisak u proizvodnji električnih automobila veći nego pri proizvodnji vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem, ponajviše zbog velikih baterija.

Jedna kompanija to želi promijeniti te je Polestar (brend u vlasništvu Volva i Geely Holdingsa) najavio Polestar 0 Project, inicijativu s kojom žele promijeniti način na koji se proizvode automobili. Cilj je, dakle, izbaciti emisiju stakleničkih plinova iz svih proizvodnih procesa i raditi potpuno klimatski neutralne automobile. To, naglašavaju iz Polestara, nikako ne može biti njihova solo misija, već će na razvoju surađivati s brojnim partnerima.

Stanice za razmjenu baterija Je li ovo scenarij budućnosti i zamjena za benzinske stanice?

Partnerstva s njemačkom kompanijom ZF i švedskim SSAB-om (s kojim će raditi na čeliku za čiju proizvodnju se ne troše fosilna goriva) već su potpisana, a potpisali su i pismo namjere za suradnju s norveškom tvrtkom Norsk Hydro (proizvođača ugljično neutralnog aluminija) te proizvođačem elektronike ZKW Groupom. Polestar je pozvao i druge tvrtke da se pridruže njihovoj inicijativi kako bi zajedno uspjeli u proizvodnji klimatski neutralnih automobila do 2030. godine.

Izvor: Reuters

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju