Poznato je i kako to misle napraviti: Za 3 godine stiže električni Volkswagen cijene 19 tisuća eura

Utrka na tržištu električnih automobila sve je veća, a kompanije kupcima pokušavaju dati ono što traže - cjenovno povoljnije modele.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 27.11.2023. / 15:50

Volkswagen (Foto: Afp)

Izvršni direktor Volkswagena Oliver Blume na nedavnoj konferenciji za medije u Berlinu govorio je o najjeftinijem električnom automobilu koji je zacrtan u planovima kompanije. Njegov razvoj neće biti brz i ovisi o bateriji, odnosno smanjenju troškova baterije. Tada nije rekao konkretnu godinu, no naglasio je kako električni VW cijene od oko 20 tisuća eura možemo očekivati u drugoj polovici ovog desetljeća.

Volkswagen ID.7 Tourer Objavljene službene fotografije: Stiže VW-ov električni karavan

O budućim električnim modelima kompanije, uključujući i cjenovno povoljnije modele govorio je i šef tvrtke za kinesko tržište Ralf Brandstaetter. On je u svojim izjavama bio konkretniji i dao je jasne planove o tome što možemo očekivati od ove tvrtke, odnosno njenog kineskog odjela. U suradnji s partnerima (SAIC i FAW) VW razvija novu arhitekturu A Main Platform (AMP) koja će im omogućiti razvoj cjenovno povoljnijih automobila. Do 2026. godine tako možemo očekivati čak četiri modela bazirana na ovoj arhitekturi cjenovnog raspona od 19 tisuća do 22 tisuće eura. Brandstaetter kaže kako su svoje planove morali prilagoditi kineskom tržištu koje je cjenovno osjetljivo, no čini se kako će ti jeftiniji automobili biti namijenjeni samo za kinesko tržište.

Nova platforma bit će bazirana na aktualnoj Volkswagenovoj platformi MEB koja pokreće novija električna vozila ove tvrtke, no kako bi se smanjili troškovi, koristit će se dijelovi lokalnih proizvođača - o kakvim se uštedama radi možemo vidjeti po cijeni kontrolne ploče koja je 37 posto jeftinija. Pored niže cijene, nova platforma ima i još neke prednosti u odnosu na platformu MEB, uključujući i smanjenje vremena razvoja novih automobila i to čak za trećinu. Zahvaljujući platformi AMP kineski odjel Volkswagena tako će moći nove modele izbacivati svake dvije i pol godine, umjesto četiri godine koliko danas iznosi prosječno vrijeme između predstavljanja novih modela. Bit će zanimljivo vidjeti kakve će sve opcije imati električni VW cijene 19 tisuća eura i kako će konkurirati na tom tržištu.

BYD E-SEED GT Rekordna prodaja električnih automobila u rujnu

S obzirom na to da VW skoro polovicu svog prihoda ostvaruje na kineskom tržištu, jasno je koliko im je Kina važna te da će napraviti što god mogu kako bi zadržali što veći udio na tržištu, što neće biti lako pored sve većeg broja kineskih proizvođača električnih vozila čija popularnost raste i u Europi.

Izvor: Arena EV
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti