Rekordna prodaja električnih automobila u rujnu

Dok Volkswagen pauzira proizvodnju električnih vozila u nekim tvornicama zbog slabije potražnje, drugi proizvođači nemaju tih problema.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 10.11.2023. / 11:41 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Čini se kako elektrifikacija ne ide u najboljem smjeru za tradicionalne automobilske kompanije. Volkswagen je tako najavio pauziranje proizvodnje u nekim tvornicama zbog slabije potražnje, dok je GM odgodio proizvodnju električnih vozila u Michiganu, dok ne pronađu načine za učinkovitiju proizvodnju svojih automobila s električnim motorima. S druge strane, prodaja električnih automobila obara rekorde, a zasluge za to nose ponajviše novije automobilske kompanije koje su prvenstveno orijentirane na elektrifikaciju, poput Tesle i kineskog BYD-a.

tri vijesti o kojima se priča MMS poruke, ilustracija Još jedan sigurnosni propust Počele su mu stizati poruke s nepoznatog broja, a onda je otkrio njihove stvarne pošiljatelje Xiaomi YU7 Na struju Potražnja za ovim automobilima je nevjerojatna, a uskoro napokon stižu i u Europu VW ID.EVERY1 Budućnost postaje realnost VW je korak bliže automobilu koji predstavlja prekretnicu na automobilskom tržištu

Slika nije dostupna Proizvodit će se u Europi: Otkriveni Muskovi planovi o najjeftinijoj Tesli

Prema posljednjim podacima o globalnoj prodaji električnih automobila, u prvih devet mjeseci prodano je skoro 9,5 milijuna električnih vozila i plug-in hibrida. Od te brojke, njih više od 6,5 milijuna su potpuno električna vozila. To predstavlja oko 16 posto udjela na tržištu automobila, odnosno 12 posto ako gledamo samo električna vozila, pokazali su podaci sa stranice EV-Volumes. Posebno su dobre brojke bile u rujnu u kojem je prodano skoro 1,3 milijuna električnih vozila i plug-in hibrida. Skoro 900 tisuća njih bili su električna vozila, što predstavlja rekord na ovom tržištu.

Lider na tržištu isključivo električnih automobila za prvih devet mjeseci, prema tim podacima je - Tesla. Muskova kompanija tijekom prva tri kvartala isporučila je više od 1,3 milijuna električnih automobila, čime je zauzela 20,1 posto tržišta. Drugi je BYD koji je isporučio nešto više od milijun e-vozila, dok je s 510 tisuća treće mjesto zauzeo Volkswagen. Ako ovoj statistici dodamo i plug-in hibride, onda je ljestvica malo drukčija te vodeće mjesto na tržištu drži BYD koji je isporučio više od 2 milijuna električnih vozila i plug-in hibrida. Tesla je na drugom mjestu, a VW je i na ovoj ljestvici na trećem mjestu.

Što se samog rujna tiče, najprodavaniji električni automobil bio je Teslin Model Y. On je prodan u više od 120 tisuća komada, a nakon njega slijede tri modela BYD-a - Yuan Plus i Seagull s nešto više od 35 tisućaprodanih komada te Dolphin (27 tisuća), a nakon njih nalazi se GAC Alon Y (27,004) i Tesla Model 3 (26,058).

Slika nije dostupna Prema Musku, BYD je najveći konkurent Tesli: Evo u čemu je tajna uspjeha kineske kompanije

Bit će zanimljivo vidjeti kako će se stvari na ovom tržištu kretati u budućnosti. Europski proizvođači automobila planiraju predstaviti cjenovno povoljna vozila kako bi povećali svoj udio na tržištu, a za očekivati je da će rasti potražnja i za kineskim e-vozilima, kao i za Teslama.

Izvor: Arena EV

 

Komentirajte clanke na portalima Nove TV i osvojite vrijedne nagrade

Vezane vijesti