Prema Musku, BYD je najveći konkurent Tesli: Evo u čemu je tajna uspjeha kineske kompanije

Kinesko tržište električnih automobila iznimno je konkurentno, a jedna se kompanija na njemu posebno izdvaja.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 28.09.2023. / 12:25

BYD EA1 Xdream
BYD EA1 Xdream (Foto: Afp)

Kada je prošle godine Elon Musk govorio o najvećim konkurentima na tržištu električnih vozila, nije spomenuo dobra poznata imena i kompanije koje ulažu gomilu novaca u elektrifikaciju poput Volkswagena ili GM-a, već je izdvojio konkurente iz Kine. Među brojnim proizvođačima e-vozila na ovom tržištu posebno treba izdvojiti BYD, kompaniju čiji akronim označava “Build Your Dreams”.

BYD E-SEED GT Slažete li se s Muskom? Evo tko bi mogao postati najveći konkurent Tesli na tržištu električnih automobila

Za mnoge koji nisu upoznati sa stanjem u automobilskoj industriji, uspon ove tvrtke je zapanjujuć, a u čemu leži tajna uspeha objasnila je izvršna direktorica tvrtke za američko tržište Stela Li. Iako nije dostupan u SAD-u, BYD je počeo sa širenjem na južnoameričko tržište te je nedavno u Brazilu predstavljen još jedan model njihova električnog vozila Dolphin.

Kineski automobil kupcima daje dodatnu vrijednost u dizajnu interijera, inovacijama i visokoj tehnologiji, komentirala je Li. Upravo na primjeru Dolphina objasnila je zašto je BYD postao toliko zanimljiv velikom broju kupaca, a na ovom automobilu vidimo i razloge zbog kojih je kineska kompanija toliko konkurentna u odnosu na poznatije automobilske kompanije.

Prvo, a mnogima i najvažnije jest - cijena. Npr. na tržištu Meksika ona iznosi 31 tisuću dolara, no kako je objasnila Li, već kad se otvore vrata ovog automobila, jasno je kako nije riječ o nekom jeftinom automobilu. Dolphin dolazi s nekim premium i high tech opcijama poput glasovne kontrole upravljanja prozorima, digitalnim ključem, karaokama, a na njegovom ekranu mogu se igrati i videoigre. Pokreće ga 70kW motor te ima 44,9kWh bateriju, a Li posebno naglašava njegovu učinkovitost, odnosno nisku potrošnju.

BYD uspjeh nije ostvario preko noći i rezultat je višegodišnjih napora i ulaganja u različite tehnologije, pogotovo baterijske tehnologije. Kada je osnovana, ova je kineska kompanija na početku razvijala baterije (sada ih outsourca brojnim drugim kompanijama uključujući i Teslu, Toyotu, Kiju…), da bi naknadno počela s proizvodnjom komponenta za telefona. Prema Li, čak 20 posto komponenata za telefone na svijetu proizvodi upravo BYD.

BYD E-SEED GT Velike promjene na kineskom tržištu automobila: Sve su popularniji lokalni brendovi, dok su VW i Toyota najranjiviji

BYD se tako pretvorio u inženjersku kompanija koja svakog dana prijavi čak 11 patenata, a kao jednu od ključnih stvari koja je važna za uspjeh i zahvaljujući kojoj mogu napraviti vozila poput Dolphina Li je spomenula potpunu integraciju. Naime, kompanija ima posebne odjele za svaku komponentu vozila - od telematike do klime pa su, osim guma i stakala, sve komponente Dolphina napravljene unutar same kompanije.

Zahvaljujući tome, BYD može puno brže razvijati nove tehnologije i proizvoditi nove modele - za kinesku kompaniju taj rok iznosi samo 18 mjeseci, dok je prosjek za ostale automobilske kompanije četiri godine.

Još jedna važna stvar za BYD je što djeluju na kineskom tržištu koje je iznimno konkurentno pa im ono služi kao “platforma za plan globalizacije” na koju su stavili veliki naglasak te se kompanija brzo širi i unutar Kine i globalno. Ranije ove godine BYD je prestigao Volkswagen i postao vodeći proizvođač automobila u Kini, a slične planove sada imaju i na globalnom tržištu.

Izvor: Electrek

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti