Velike promjene na kineskom tržištu automobila: Sve su popularniji lokalni brendovi, dok su VW i Toyota najranjiviji

U izvještaju Greenpeacea nema dobrih vijesti za tradicionalne proizvođače automobila na kineskom tržištu.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 12.05.2023. / 15:37

BYD E-SEED GT (Foto: Afp)

Tradicionalne automobilske kompanije koje desetljećima dominiraju globalnim tržištem poput Volkswagena, Toyote, Honde i drugih pod velikim su pritiskom na kineskom tržištu na kojem su domaće tvrtke i njihova električna vozila danas jako tražena roba. Automobili s električnim motorima sve su popularniji u tom dijelu svijetu te su u prvom kvartalu ove godine zauzeli skoro trećinu tržišta - 31 posto u odnosu na 28 posto u istom razdoblju godinu dana ranije.

Slika nije dostupna Tesla skinuta s trona: Kineski BYD trenutačno je najveći svjetski proizvođač električnih vozila

Prema nedavnom izvještaju Greenpeacea, tradicionalni proizvođači automobila sada su u strahu da bi mogli izgubiti svoje, kako se to donedavno činilo, nedodirljive pozicije. U izvještaju se posebno spominju dvije najveće automobilske kompanije na svijetu, Volkswagen i Toyota u kojima je “oglašena uzbuna”, kako su to opisali na Electreku. VW je tijekom prošle godine tako zabilježio pad od 3,6 posto na kineskom tržištu. Dok je potražnja za njihovim vozilima u padu, povećana je potražnja za kineskim automobilima, pogotovo električnim vozilima.

Na krilima elektrifikacije i velike potražnje za kineskim brendovima, nedavno je prvo mjesto na automobilskom tržištu ove zemlje zauzeo upravo domaći brend BYD koji je prodao najviše vozila, više i od Volkswagena.

Šefovi VW-a i Toyote, naravno, ne misle samo biti pasivni promatrači te su najavili akcije s kojima žele postići bolje rezultate među kineskim kupcima. Njemački automobilski div tako je najavio investiciju od milijardu eura u centar za razvoj električnih vozila u Kini, dok je Toyotin CEO Koji Sato nedavno najavio kako kompanija mora povećati brzinu i uložiti više truda kako bi ispunili zahtjeve kineskih korisnika. Jedan od tih koraka japanske tvrtke jest i razvoj nove platforme za električne modele koju bi trebali predstaviti za 3 godine, a na kojoj će raditi njihovi električni automobili.

Slika nije dostupna Volkswagen priprema električne verzije Tiguana i T-Crossa te zvijer koja će biti bazirana na istoj platformi kao i Porsche

Zanimljivo je da se u Greenpeaceovu izvještaju kao najranjivija kompanija spominje VW koji bi mogao zabilježiti najveći pad u prodaji vozila tijekom sljedećih godina, usprkos činjenici da su u elektrifikaciju već uložili veliki novac te u budućnosti u proizvodnju i razvoj e-vozila i baterija namjeravaju investirati desetke milijardi eura.

Izvor: Electrek


 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti