Tradicionalne automobilske kompanije koje desetljećima dominiraju globalnim tržištem poput Volkswagena, Toyote, Honde i drugih pod velikim su pritiskom na kineskom tržištu na kojem su domaće tvrtke i njihova električna vozila danas jako tražena roba. Automobili s električnim motorima sve su popularniji u tom dijelu svijetu te su u prvom kvartalu ove godine zauzeli skoro trećinu tržišta - 31 posto u odnosu na 28 posto u istom razdoblju godinu dana ranije.

tri vijesti o kojima se priča Primjena pesticida, ilustracija Trajni poremećaji Zabrinjavajući rezultati istraživanja: Poznati pesticid povezan je s raširenim abnormalnostima mozga kod djece Automobil, ilustracija Kako to?! Ova tehnologija u automobilima spašava živote, no mnogi je vozači - deaktiviraju Vedran Bilas, FER 4. susret nastavnika iz STEM područja Dekan FER-a nastavnicima STEM predmeta: "Nećemo imati bolje društvo samo zato što se bavimo tehnologijom"

Slika nije dostupna Tesla skinuta s trona: Kineski BYD trenutačno je najveći svjetski proizvođač električnih vozila

Prema nedavnom izvještaju Greenpeacea, tradicionalni proizvođači automobila sada su u strahu da bi mogli izgubiti svoje, kako se to donedavno činilo, nedodirljive pozicije. U izvještaju se posebno spominju dvije najveće automobilske kompanije na svijetu, Volkswagen i Toyota u kojima je “oglašena uzbuna”, kako su to opisali na Electreku. VW je tijekom prošle godine tako zabilježio pad od 3,6 posto na kineskom tržištu. Dok je potražnja za njihovim vozilima u padu, povećana je potražnja za kineskim automobilima, pogotovo električnim vozilima.

Na krilima elektrifikacije i velike potražnje za kineskim brendovima, nedavno je prvo mjesto na automobilskom tržištu ove zemlje zauzeo upravo domaći brend BYD koji je prodao najviše vozila, više i od Volkswagena.

Šefovi VW-a i Toyote, naravno, ne misle samo biti pasivni promatrači te su najavili akcije s kojima žele postići bolje rezultate među kineskim kupcima. Njemački automobilski div tako je najavio investiciju od milijardu eura u centar za razvoj električnih vozila u Kini, dok je Toyotin CEO Koji Sato nedavno najavio kako kompanija mora povećati brzinu i uložiti više truda kako bi ispunili zahtjeve kineskih korisnika. Jedan od tih koraka japanske tvrtke jest i razvoj nove platforme za električne modele koju bi trebali predstaviti za 3 godine, a na kojoj će raditi njihovi električni automobili.

Slika nije dostupna Volkswagen priprema električne verzije Tiguana i T-Crossa te zvijer koja će biti bazirana na istoj platformi kao i Porsche

Zanimljivo je da se u Greenpeaceovu izvještaju kao najranjivija kompanija spominje VW koji bi mogao zabilježiti najveći pad u prodaji vozila tijekom sljedećih godina, usprkos činjenici da su u elektrifikaciju već uložili veliki novac te u budućnosti u proizvodnju i razvoj e-vozila i baterija namjeravaju investirati desetke milijardi eura.

Izvor: Electrek