Prema najbogatijem čovjeku na svijetu, ovo je jedna od najvažnijih karakteristika uspješnih ljudi

"Jedna stvar koju sam naučio tijekom prvih nekoliko godina nakon što sam pokrenuo kompaniju jest da inovativnost ide ukorak s prihvaćanjem činjenice da ćete dugo biti neshvaćeni."

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 14.03.2019. / 09:59 komentari
Jeff Bezos (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Nemoguće je izdvojiti samo jednu karakteristiku po kojoj bi se uspješni ljudi, oni koji stvaraju velike kompanije i proizvode, koji mijenjaju svijet, razlikovali od ostalih ljudi. Oni moraju biti uporni i imati viziju, trebaju znati učiti na pogreškama i razmišljati izvan okvira, no prema najbogatijem čovjeku na svijetu, osnivaču Amazona Jeffu Bezosu, još je jedna, možda i neočekivana karakteristika važna za uspjeh, a to je – biti neshvaćen.

tri vijesti o kojima se priča Učenici s mobitelima tijekom nastave, ilustracija U Italiji Nova školska godina, nova pravila: Nema više mobitela u srednjim školama Izraelski F-25 borbeni zrakoplovi Izgubili su ključnu bitku? Iranski osvetnički raketni napadi na Izrael postaju sve skuplji i neodrživiji, evo i zašto F-35I Adir Ključan borbeni zrakoplov Rođen za zračnu dominaciju: Izraelski F-35I Adir jednostavno je nedodirljiv za iransku protuzračnu obranu

Ako zaista želite postići nešto drukčije i biti različiti od ostalih, u startu morate biti svjesni da će biti mnoštvo kritika ljudi koji ne shvaćaju vaš proizvod i vašu viziju. Trebate se naučiti prihvatiti te kritike i naučiti da se mnogima vaš proizvod neće svidjeti i da će sumnjati u njegov uspjeh.

Bezos kaže da svaki put kada radite nešto veliko, nešto disruptivno poput npr. Kindlea i AWS-a, uvijek će postojati dobronamjerni i zlonamjerni kritičari – kritike morate poslušati i saznati imaju li smisla, no morate uvijek ostati fokusirani i vjerovati u tu viziju.

Jedna stvar koju sam naučio tijekom prvih nekoliko godina nakon što sam pokrenuo kompaniju jest da inovativnost ide ukorak s prihvaćanjem činjenice da ćete dugo biti neshvaćeni, komentirao je Bezos autoru knjige o Amazonu Johnu Rossmanu kao jedan od razloga svog uspjeha. Kao primjer izdvojio je negativne recenzije korisnika koje su pisali uz proizvode na Amazonu – na početku su mu govorili da ne razumije biznis jer je njegov cilj prodaja, a s lošim recenzijama proizvodi se neće prodavati.

Kada je kasnije razmišljao o tome, pomislio je kako oni u biti ne zarađuju novac prodajom stvari, već zarađuju tako što korisnicima pomažu donošenju odluka o kupovini. Recenzije proizvoda – pa i negativne, mnogima su uvelike pomogle pri kupovini proizvoda, ali i pri odluci da ne kupe određeni proizvod nego neki drugi. Bezos je, očito, bio u pravu te je danas Amazon najpopularnija online trgovina, a nekima je čak i sinonim za kupovinu preko interneta jer većinu stvari kupuju upravo putem Bezosove stranice.

Još su jedan primjer Amazonovi uređaji Echo – zvučnici s glasovnim asistentom Alexa. Nakon njihova predstavljanja Phillip Schiller iz Applea rekao je kako su glasovni asistenti u brojnim situacijama korisni, no smatrao je da ideja o uređajima koji nemaju ekrana i s kojima se upravlja isključivo glasom nije dobra. I tu je Bezos bo neshvaćen, a prodaja Amazonovih pametnih zvučnika pokazala je da je bio u pravu.

Izvor: INC
 

Vezane vijesti