Nemoguće je izdvojiti samo jednu karakteristiku po kojoj bi se uspješni ljudi, oni koji stvaraju velike kompanije i proizvode, koji mijenjaju svijet, razlikovali od ostalih ljudi. Oni moraju biti uporni i imati viziju, trebaju znati učiti na pogreškama i razmišljati izvan okvira, no prema najbogatijem čovjeku na svijetu, osnivaču Amazona Jeffu Bezosu, još je jedna, možda i neočekivana karakteristika važna za uspjeh, a to je – biti neshvaćen.

Ako zaista želite postići nešto drukčije i biti različiti od ostalih, u startu morate biti svjesni da će biti mnoštvo kritika ljudi koji ne shvaćaju vaš proizvod i vašu viziju. Trebate se naučiti prihvatiti te kritike i naučiti da se mnogima vaš proizvod neće svidjeti i da će sumnjati u njegov uspjeh.

Bezos kaže da svaki put kada radite nešto veliko, nešto disruptivno poput npr. Kindlea i AWS-a, uvijek će postojati dobronamjerni i zlonamjerni kritičari – kritike morate poslušati i saznati imaju li smisla, no morate uvijek ostati fokusirani i vjerovati u tu viziju.

Jedna stvar koju sam naučio tijekom prvih nekoliko godina nakon što sam pokrenuo kompaniju jest da inovativnost ide ukorak s prihvaćanjem činjenice da ćete dugo biti neshvaćeni, komentirao je Bezos autoru knjige o Amazonu Johnu Rossmanu kao jedan od razloga svog uspjeha. Kao primjer izdvojio je negativne recenzije korisnika koje su pisali uz proizvode na Amazonu – na početku su mu govorili da ne razumije biznis jer je njegov cilj prodaja, a s lošim recenzijama proizvodi se neće prodavati.

Kada je kasnije razmišljao o tome, pomislio je kako oni u biti ne zarađuju novac prodajom stvari, već zarađuju tako što korisnicima pomažu donošenju odluka o kupovini. Recenzije proizvoda – pa i negativne, mnogima su uvelike pomogle pri kupovini proizvoda, ali i pri odluci da ne kupe određeni proizvod nego neki drugi. Bezos je, očito, bio u pravu te je danas Amazon najpopularnija online trgovina, a nekima je čak i sinonim za kupovinu preko interneta jer većinu stvari kupuju upravo putem Bezosove stranice.

Još su jedan primjer Amazonovi uređaji Echo – zvučnici s glasovnim asistentom Alexa. Nakon njihova predstavljanja Phillip Schiller iz Applea rekao je kako su glasovni asistenti u brojnim situacijama korisni, no smatrao je da ideja o uređajima koji nemaju ekrana i s kojima se upravlja isključivo glasom nije dobra. I tu je Bezos bo neshvaćen, a prodaja Amazonovih pametnih zvučnika pokazala je da je bio u pravu.

Izvor: INC