Prije 3,5 milijuna godina u središtu naše galaksije dogodila se kataklizmička eksplozija

U središtu Mliječne staze, galaksije u kojoj se nalazimo i živimo, ne tako davno (govoreći u relativnim kozmičkim terminima), dogodila se kataklizmička eksplozija koja se osjetila i na udaljenostima od 200.000 svjetlosnih godina.

Branimir Vorša | 07.10.2019. / 09:30

Eksplozija u središtu Mliječne staze (Screenshot: Astro 3D/YouTube)

Supermasivna crna rupa u središtu naše galaksije pokrenula je prije 3,5 milijuna godina energetsku baklju kataklizmičkih proporcija, koja se u obliku izvrnutog stošca izbila iz središta naše galaksije u dva smjera. Ta je eksplozija bila toliko jaka da se osjetila i na udaljenostima od 200.000 svjetlosnih godina od središta naše galaksije, tvrde znanstvenici.

Otkriće da je središte Mliječne staze dinamičnije no što se to prije mislilo moglo bi dovesti do potpune reinterpretacije njezine evolucije.

Tri crne rupe udaljene milijardama kilometara Pred očima znanstvenika: Tri velike crne rupe stvorit će novu galaksiju

Crna rupa, ilustracija Nepoznati deveti planet Sunčeva sustava zapravo je crna rupa?

Ovi rezultati dramatično mijenjaju naše razumijevanje Mliječne staze. Uvijek smo našu galaksiju prmatrali kao neaktivnu i s ne tako svijetlim središtem, naglasila je Magma Guglielmo sa Sveučilišta u Sydneyju, koautorica studije u kojoj je objavljeno navedeno otkriće.

Baklja koja je rezultirala nakon eksplozije prije 3,5 milijuna godina stvorila je "ionizacijske stošce" koji su prošli kroz našu galaksiju.

Tim znanstvenika predvođenih profesorom Jossom Blandom Hawthornom u studiji je koristio podatke svemirskog teleskopa Hubble, kako bi izračunao kad se supermasivna eksplozija tog visokoenergatskog zračenja točno dogodila.

Izvor: BBC