Elon Musk jedan je od popularnijih tviteraša, kojeg na toj društvenoj mreži prati oko 25 milijuna ljudi, no čini se da bi za njega bilo bolje malo smanjiti aktivnosti na Twitteru i dobro paziti o čemu govori, to jest tvita. Zbog neodgovornih objava na Twitteru sredinom prošle godine kada je spomenuo mogućnost povlačenja Tesle s burze jer navodno postoje investitori koji bi kupili kompaniju, porasla je cijena dionice i tržišna vrijednost kompanije.

Iako je ta informacija razveselila dioničare kompanije koji su na njoj zaradili, ona nije bila istinita te Musk nije imao nikakav dogovor, tako da je samo na umjetan način povećao cijenu dionice. Tako nešto osoba na njegovoj poziciji, naravno, nije smjela napraviti, pa ga je Komisija za vrijednosne papire (SEC) kaznila s 20 milijuna dolara i zabranom obnašanja mjesta predsjednika uprave Tesle, no ostao je izvršni direktor kompanije.

Ova kazna nije previše "opametila" Muska, barem kada je u pitanju Twitter, jer je zbog tvitova koje je objavio 19. veljače ponovno upao u probleme, a iz SEC-a su od federalnog suda zatražili kažnjavanje šefa Tesle.
On je napisao da 2011. Tesla nije napravila niti jedan automobil, a u 2019. će ih proizvesti oko 500 tisuća. Nekoliko sati poslije – nakon konzultacija s odvjetnikom kompanije, napisao je još jedan tvit u kojem je napisao da će broj proizvedenih automobila ove godine u biti iznositi oko 400 tisuća.

Tesla (Foto: AFP)

Prema nagodbi koju je prošle godine postigao sa SEC-om, on se prije svake objave na Twitteru koja bi mogla utjecati na dioničare kompanije, mora savjetovati s posebnim odborom koji mora odobriti te objave. Oko spornog tvita Musk se nije savjetovao s tim odborom, no iz Tesle kažu da nije niti trebao jer je tu riječ o informacijama koje su objavljene krajem siječnja.

S tim se ne slažu u Komisiji za vrijednosne papire, koja smatra da je Musk još jednom objavio neistinite informacije jer nije riječ o broju proizvedenih automobila u 2019. Naime, prema izvještaju Tesle, tek krajem ove ili tijekom prvog kvartala sljedeće godine proizvodnja bi mogla doseći godišnju razinu od 500 tisuća automobila, što znači da će tijekom ove godine ta proizvodnja biti manja, odnosno da će broj vozila koje izađu s Teslinih proizvodnih traka biti manji.

Kazna koja prijeti Musku nije poznata i ovisit će o federalnom sudu, no mogao bi dobiti snažno upozorenje da bi, ako nastavi s kršenjem nagodbe, mogao dobiti zabranu obnašanja mjesta izvršnog direktora javne kompanije.

Izvor: Wired