Pitate li velike tvrtke poput Mete ili Googlea, prisluškuju li svoje korisnike putem njihovih pametnih telefona kako bi im servirali ciljane oglase, obje će tvrtke jasno odgovoriti - ne.
No, jedan je tiktoker odlučio testirati tu tvrdnju. Valerio, tiktoker koji inače dijeli tehno savjete, snimio je video u kojem najavljuje kako će u prisustvu svog telefona govoriti o igračkama za pse. On nema psa i do sad nije viđao takve oglase, što je i pokazao u videu.
Ugasio je sve preglednike i na glas pričao o igračkama za pse. Kad je potom ponovno pokrenuo internetski preglednik i krenuo surfati, odjednom su se na različitim stranicama počeli pojavljivati oglasi za igračke i hranu za pse.
Njegov video pregledalo je više od šest milijuna ljudi, a mnogi su prokomentirali da se isto događa i njima.
@learnwithvalerio Follow me for more Tips 📲 #iPhonetricks #Androidtips #Samsungsecrets #smartphonehacks #technology #iphonehack #androidhack #samsunghack #techtrends ♬ suono originale - Valerio’s Tips 🇺🇸
O čemu je točno riječ?
Iako Google i Meta, ali i druge velike tvrtke možda ne slušaju direktno, vjerojatno koriste usluge marketinških tvrtki koje koriste softver za "prisluškivanje".
Kako smo nedavno pisali, radi se o softveru nazvanom "Active Listening" koji "sluša" o čemu se govori i bilježi ključne riječi, a pomoću umjetne inteligencije analiziraju se podaci i koriste za ciljano oglašavanje.
Tvrtka koja stoji iza tog softvera, CMG, tvrdi kako je posve legalno da uređaji prisluškuju svoje korisnike, a da korisnici na to pristaju kad prihvaćaju uvjete za korištenje određenih aplikacija. Nisu precizirali točno o kojim se aplikacijama koristi, ali dalo bi se zaključiti kako ih je više i kako ih koristi velik broj ljudi.