Jesu li vam se ikada nakon telefonskog razgovora na Fejsu počele prikazivati reklame o proizvodima o kojima ste pričali?

Marketinška agencija tvrdi da je legalno prisluškivati korisnike, a među svojim partnerima, osim Facebooka, navodi i Google i Amazon.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 04.09.2024. / 11:42

Praćenje razgovora (Foto: Getty Images)

Koliko puta vam se dogodilo da ste putem mobitela pričali s prijateljima o nekim stvarima ili proizvodima, a koje ranije niste pretraživali na mreži, da bi vam se ubrzo nakon toga počele prikazivati reklame vezane uz te proizvode. Neki tvrde da je riječ o slučajnosti, drugi imaju različite teorije o povezivanju interesa osoba s kojima ste razgovarali, a koje su možda pretraživale takve proizvode, dok mnogi smatraju kako je to jasan dokaz da nas Facebook - prisluškuje.

Nadzor Stručnjaci za sigurnost kritiziraju novi Googleov AI alat: “To je nevjerojatno opasno”

Iz Zuckerbergove su kompanije više puta demantirali te informacije i jasno naglasili kako nikada nisu i neće prisluškivati korisnike i njihove razgovore. U njihovom centru za privatnost, među različitim informacijama važnim za privatnost korisnika, stoji kako oglasi zaista ponekad mogu biti specifični pa korisnici sigurno misle kako ih prisluškuju, no uvjeravaju kako to ne rade.

Dio korisnika Fejsa prema tim je uvjeravanjima skeptičan, a te sumnje dodatno će zapaliti nove informacije koje su se proteklih nekoliko dana pojavile na mreži i bazirane su na podacima marketinške agencije Cox Media Group (CMG) koja svojim klijentima tvrdi da prisluškuje korisnike putem softvera nazvanog “Active Listening”.

Ono što se posebno ističe u tom izvještaju jest da se među oglašivačkim partnerima CMG-a, među inim, nalaze i Facebook, odnosno Meta, Google i Amazon. U dokumentu namijenjenom potencijalnim klijentima tvrdi se kako se putem spomenutog softvera baziranog na umjetnoj inteligenciji prisluškuju razgovori te prikupljaju i analiziraju podaci o “namjerama u stvarnom vremenu”. Ti se podaci onda povezuju s postojećim i ranije prikupljenim informacijama o korisnicima i njihovim preferencijama kako bi se iskoristili za ciljano oglašavanje, odnosno kako bi se korisnicima prikazivale reklame koje su od njihova interesa i za koje postoji velika mogućnost da bi mogle utjecati na njihovu odluku o kupovini. Na temelju podataka i dokumenata CMG-a nije jasno je li njihov softver za aktivno slušanje konstantno aktiviran ili samo u određenim situacijama, odnosno tijekom telefonskih razgovora i slično.

Ovaj izvještaj koji se proteklih dana velikom brzinom proširio mrežom vjerojatno je šokirao i direktore u Meti, Googleu i Amazonu koji su odmah reagirali na te navode. Iz Googlea su uklonili spomenutu kompaniju iz svog programa partnera, dok su iz Amazona komentirali kako nikada nisu surađivali s CMG-om na tom programu i nemaju planova za to. Iz Mete su za Daily Mail komentirali: Meta ne koristi mikrofon telefona za oglašavanje i javno o tome govorimo godinama. Kontaktirat ćemo CMG kako bi objasnili da taj program nije baziran na Metinim podacima.

Prisluškivanje, ilustracija Ako stišate mikrofon tijekom videokonferencija, aplikacije i dalje mogu slušati što radite

Još jedna zanimljivost vezana uz ovu kompaniju i njenu praksu prisluškivanja s kojom se hvale odnosi se na objavu na blogu koju su u međuvremenu izbrisali. Naime, u toj objavi kažu kako je posve legalno da vas telefoni i drugi uređaji prisluškuju te da se opcija aktivnog slušanja često nalazi u uvjetima korištenja pri preuzimanju i ažuriranju aplikacija, no da je ona napisana malim slovima i nije u prvom planu prilikom pregledavanja takvih ugovora napisanih na više stranica.

Iako su, dakle, Meta, Google i Amazon demantirali sudjelovanje u ovom programu i prisluškivanje, nakon što su se ove informacije proširile mrežom jasno je kako će oni koji su i do sada vjerovali da ih Facebook prisluškuje, sada biti još uvjereniji da je to zaista istina.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti