Promjene na tržištu: Smanjena prodaja tableta!

U posljednjem kvartalu prošle godine, po prvi puta od predstavljanja iPada, zabilježeno je smanjenje isporuka tableta

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 03.02.2015. / 12:09

Promjene na tržištu: Smanjena prodaja tableta!

Apple je sa svojim iPadom 2010. godine pokrenuo tržište tableta te je od tada u svakom kvartalu zabilježen porast isporuka tableta koji su postali toliko popularni da su mnogi analitičari IT tržišta naglasili da su upravo ovi mobilni uređaji jedan od uzroka pada prodaje osobnih računala proteklih godina. No, tijekom posljednje godine zabilježeno je smanjenje porasta tableta, a prema informacijama IDC-a, u posljednjem kvartalu 2014. prvi je put zabilježeno smanjenje broja isporučenih tableta u odnosu na isti kvartal godinu dana ranije. Tako je u posljednja tri mjeseca prošle godine isporučeno 76,1 milijun tableta i tzv. 2-u-1 uređaja (hibrida između prijenosnih računala i tableta), što je 3,2 posto manje u odnosu na posljednji kvartal 2013. godine kada je isporučeno 78,6 milijuna tableta. U ovom razdoblju, od pet najvećih kompanija na ovom tržištu, njih četiri zabilježile su smanjenje broja isporuka, a samo je jedna zabilježila povećanje broja isporuka. Kao što su to već ranije obavili iz Applea, u četvrtom kvartalu smanjena je isporuka iPadova (isporučeno je 21,4 milijuna, što je smanjenje od 17,8 posto), Samsung je isporučio oko jedanaest milijuna tableta (što je pad oko 18,4 posto), a najgore je prošao Amazon koji je isporučio 1,7 milijuna tableta, što je smanjenje od čak 70 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Asus je zabilježio smanjenje broja isporuka od 25 posto, a jedino se Lenovo može pohvaliti s povećanim brojem isporučenih tableta u posljednjem kvartalu prošle godine – isporučili su 3,7 milijuna, što je povećanje od 9,1.

Prema Cnetu, jedan od najvećih razloga manjeg interesa za tabletima su pametni telefoni s velikim ekranima, tzv. phableti s ekranima od 5,5 i više inča jer velikom broju ljudi pored tako velikih telefona tableti više niti ne trebaju. Od ostalih razloga za smanjenje potražnje za tabletima navodi se i kako, za razliku od pametnih telefona, korisnici ne kupuju tablete tako često te su modeli koji su stari nekoliko godina većini korisnika sasvim dovoljni pa nemaju potrebe za novim modelima. Ipak, usprkos ovom prvom smanjenju broja isporuka tableta u posljednjem prošlogodišnjem kvartalu, u cijeloj 2014. zabilježen je porast od oko 4,4 posto u odnosu na godinu ranije, a taj bi se porast mogao nastaviti i ove godine, ponajviše na krilima tableta koji će raditi na Windowsima 10, odnosno zbog povećane potražnje za tabletima s velikim ekranima.

Foto: 

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti