Za sve one koji su se zabrinuli zbog predviđanja da će poslove koje rade ljudi preuzeti roboti ovo će biti ohrabrujuća vijest. Robot Fabio, dizajniran kako bi pomagao kupcima u supermarketima, dobio je otkaz nakon samo sedam dana jer je davao pogrešne upute.

tri vijesti o kojima se priča Vedran Bilas, FER 4. susret nastavnika iz STEM područja Dekan FER-a nastavnicima STEM predmeta: "Nećemo imati bolje društvo samo zato što se bavimo tehnologijom" Primjena pesticida, ilustracija Trajni poremećaji Zabrinjavajući rezultati istraživanja: Poznati pesticid povezan je s raširenim abnormalnostima mozga kod djece Jensen Huang, CEO Nvidije Objasnio i zašto Njegovo mišljenje treba poslušati: Zbog AI-a ljudi bi u budućnosti mogli raditi još više

"ShopBot" Fabio djelo je Sveučilišta Heriot-Watt, a zaposlen je bio u supermarketu Margiotta u Edinburghu. Imao je odličan početak, oduševljavao je kupce jer je nudio besplatne uzorke hrane, pružao informacije o proizvodima, "nabacivao petice", grlio ih i pozdravljao komplimentima, ali ubrzo se počeo mučiti i griješiti.

Problem je nastao kada ga je jedan od kupaca pitao gdje može pronaći pivo, umjesto davanja jasnih uputa, on je samo odgovorio "u odjelu za alkohol". Unatoč svim naporima, buka koja je prisutna u svim većim supermarketima robotu otežava mogućnost da razumije točno pitanje kupaca.

Nažalost, Fabio nije ispunio naša očekivanja. Ljudi su ga izbjegavali. Mučio se dok je hodao između redova, pogotovo po klizavom podu te je imao poteškoće u davanju uputa kupcima, izjavila je vlasnica marketa Luisa Margiotta.

Kada su robotu rekli da mu neće obnoviti ugovor, pitao je: "Jeste
li ljuti na mene?", što je rasplakalo osoblje koje ga je, unatoč njegovim nedostacima, zavoljelo.

Zaista nismo očekivali pozitivne reakcije radnika koji su se u samo tjedan dana vezali za njega. Mislili smo da će ga doživjeti kao prijetnju jer radi njihov posao, ali dogodilo se upravo suprotno, rekao je Oliver Lemon, direktor Interaction Laba na Sveučilištu Heriot-Watt.