Prvi kvartal 2021. godine bio je fantastičan za tržište tableta te je malo nedostajalo da broj isporučenih uređaja dosegne 40 milijuna. Naime, u prva tri mjeseca ove godine, isporučeno je 39,9 milijuna tableta, što je veliki porast u odnosu na prva tri mjeseca godinu ranije kada ih je isporučeno 25,7 milijuna. Naravno, prošlogodišnje brojke treba uzeti s rezervom jer je na njih utjecala pandemija koronavirusa koji se diljem planete počeo širiti upravo tijekom prva tri mjeseca 2020.
Također, s porastom rada od kuće porasla je i potražnja za računalima i tabletima, a iako su cjepiva ponudila nadu i svjetlo na kraju tunela koronakrize, povratak na staro normalno, odnosno vraćanje u urede ne treba očekivati tako skoro. Takva će situacija i dalje pogodovati povećanoj potražnji za tabletima, smatra analitičarka IDC-a Anuroopa Nataraj, a posebno je naglasila popularnost hibridnih uređaja, odnosno računala s odvojivom tipkovnicom koja se mogu koristiti kao tableti.
Dominantna kompanija na tržištu tableta u prva tri mjeseca bio je Apple, čiji je iPad zauzeo 31,7 posto tržišta, nakon njega slijedi Samsung s 20 posto tržišta, dok je udio ostalih kompanija bio ispod 10 posto. Lenovo je zauzeo 9,4 posto, dok je Amazon zauzeo 8,7 posto tržišta tableta u prvom kvartalu.
No ono što se posebno naglašava u izvještaju IDC-a jest kako u budućnosti tabletima prijeti opasnost od jedne sve popularnije vrste uređaja - Chromebookova. Riječ je o vrsti prijenosnih računala koja je bazirana na Googleovom operativnom sustavu Chrome OS, a koja je naročito popularna među učenicima i studentima. Glavni naglasak Chromebookova nije na performansama, već na jednostavnosti korištenja, povoljnijoj cijeni u odnosu na računala s Windowsima te izdržljivim baterijama. Prodaja takvih računala u prvom je kvartalu ove godine u odnosu na isto razdoblje prošle godine porasla za čak 357 posto. Tijekom prvog kvartala isporučeno je 13 milijuna Chromebookova, pri čemu su najpopularniji bili uređaji HP-a i Lenova.
Izvor: Tech Spot