Raste prodaja tableta, no to je tržište pod pritiskom jedne sve popularnije kategorije uređaja

Tijekom prva tri mjeseca ove godine, tržištem tableta dominirao je Apple s iPadom, dok je drugo mjesto zauzeo Samsung sa svojim Galaxy tabletima.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 03.05.2021. / 12:05

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Prvi kvartal 2021. godine bio je fantastičan za tržište tableta te je malo nedostajalo da broj isporučenih uređaja dosegne 40 milijuna. Naime, u prva tri mjeseca ove godine, isporučeno je 39,9 milijuna tableta, što je veliki porast u odnosu na prva tri mjeseca godinu ranije kada ih je isporučeno 25,7 milijuna. Naravno, prošlogodišnje brojke treba uzeti s rezervom jer je na njih utjecala pandemija koronavirusa koji se diljem planete počeo širiti upravo tijekom prva tri mjeseca 2020.

Slika nije dostupna Slažete li se? Po Timeu, ovo je najvažniji gadget predstavljen u proteklih 10 godina

Također, s porastom rada od kuće porasla je i potražnja za računalima i tabletima, a iako su cjepiva ponudila nadu i svjetlo na kraju tunela koronakrize, povratak na staro normalno, odnosno vraćanje u urede ne treba očekivati tako skoro. Takva će situacija i dalje pogodovati povećanoj potražnji za tabletima, smatra analitičarka IDC-a Anuroopa Nataraj, a posebno je naglasila popularnost hibridnih uređaja, odnosno računala s odvojivom tipkovnicom koja se mogu koristiti kao tableti.

Dominantna kompanija na tržištu tableta u prva tri mjeseca bio je Apple, čiji je iPad zauzeo 31,7 posto tržišta, nakon njega slijedi Samsung s 20 posto tržišta, dok je udio ostalih kompanija bio ispod 10 posto. Lenovo je zauzeo 9,4 posto, dok je Amazon zauzeo 8,7 posto tržišta tableta u prvom kvartalu.

Slika nije dostupna Windowsi su i dalje nedodirljivi, no Chrome OS postao je popularniji od Appleova operativnog sustava

No ono što se posebno naglašava u izvještaju IDC-a jest kako u budućnosti tabletima prijeti opasnost od jedne sve popularnije vrste uređaja - Chromebookova. Riječ je o vrsti prijenosnih računala koja je bazirana na Googleovom operativnom sustavu Chrome OS, a koja je naročito popularna među učenicima i studentima. Glavni naglasak Chromebookova nije na performansama, već na jednostavnosti korištenja, povoljnijoj cijeni u odnosu na računala s Windowsima te izdržljivim baterijama. Prodaja takvih računala u prvom je kvartalu ove godine u odnosu na isto razdoblje prošle godine porasla za čak 357 posto. Tijekom prvog kvartala isporučeno je 13 milijuna Chromebookova, pri čemu su najpopularniji bili uređaji HP-a i Lenova.

Izvor: Tech Spot

 

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti