Iako je Tesla postala jedan od vodećih igrača na tehnološkom vrhuncu električnih vozila, i dalje još uvijek nisu na razini tradicionalnih proizvođača automobila u smislu industrijske proizvodnje i, što je najvažnije, kvalitete.

Vijesti iz Njemačke jasno stavljaju to pitanje u fokus, budući da je Teslin Model S ostvario poprilično nepovoljne rezultate kvalitete u odnosu na konkurenciju EV-a, kako prenosi Merkur.de.

U Njemačkoj se redovito provode rigorozni pregledi automobila, prvo nakon što je automobil bio u upotrebi 3 godine, a zatim svake 2 godine nakon toga. Testiranje tradicionalno obavljaju organizacije koje djeluju pod zastavom TÜV-a. Dok je deregulacija donijela veću konkurenciju u tom području, redoviti pregledi vozila još uvijek se kolokvijalno nazivaju "TÜV".

Svake godine udruga TÜV, koju čine razne tvrtke za tehničke preglede, objavljuje godišnje izvješće na temelju svojih nalaza o vozilima koja prolaze kroz stanice za pregled. Izdanje za 2022. prvo je u kojem se tvrtka posebno osvrnula na električna vozila, budući da je broj EV-a koji se prezentiraju na inspekciju konačno dosegao dovoljno visoku razinu za korisnu statističku analizu.

Smart Fortwo Electric Drive pokazao se najboljim od svih, sa samo 3,5 posto vozila koja su pokazala bilo kakve nedostatke nakon prijave na pregled. BMW-ov i3 zauzeo je drugo mjesto s 4,7 posto vozila s uočljivim kvarom.

Usporedbe radi, prosječna stopa kvarova za sve automobile u razdoblju 2-3 godine u Njemačkoj je 4,7 posto. Međutim, drugi modeli nisu bili te sreće. Renault Zoesa ostvario je ispodprosječan rezultat od 5,7 posto vozila s uočenim kvarovima.

No, daleko najgori je bio Teslin Model S. Čak 10,7 posto tih automobila imalo je nekakav oblik kvara na periodičkim pregledima provedenima u Njemačkoj. Ne samo da je Model S najgori EV u studiji, već je bio na pretposljednjem mjestu od svih automobila, uključujući vozila s unutarnjim sagorijevanjem. Teslin "flagship" model bio je po razini kvarova bolji samo od Dacia Logana i Dacia Dustera.

Primarni problemi navedeni za Model S bili su problemi s polugama ovjesa, kao i problemi sa svjetlima za maglu i kratkim svjetlima. O problemima s ovjesom i drugim kvalitetnim promašajima često se raspravlja kada je Tesla u pitanju; a ponekad je jednako loše kao što nedostaju vijci na vozilu izravno iz tvornice.

Ovo je prvi put da se mogu sagledati stvarni podaci prikupljeni s terena koji zapravo samo potvrđuju stvarni opseg problema.

Izvor: The Drive

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju