Samo digitalno: Kraj tiskanih medija je na horizontu

Odavno nam je jasno kako se bliži kraj izdavanju klasičnih novina, a izvršni direktor New York Timesa smatra kako će NY Times izlaziti još desetak godina.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 15.02.2018. / 07:26

New York Times (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Iako velik broj ljudi odavno više ne kupuje tiskana izdanja novina i časopisa te sve vijesti i informacije čita na digitalnim uređajima, dijelu ljudi ekrani nikada neće moći zamijeniti klasične novine, opušteno listanje i čitanje bez konstantnog ometanja s raznim obavijestima koje nam se pokazuju na telefonima i računalima. No čini se kako je takav broj ljudi u manjini i s vremenom će sigurno biti sve manji, zbog čega će i najveće i najpoznatije novine morati donijeti odluku o gašenju tiskanih izdanja.

Na CNBC-jevoj emisiji Power Lunch ovog tjedna gostovao je izvršni direktor New York Timesa Mark Thompson, koji je govorio o budućnosti medija te o potpunoj tranziciji na digitalni model, čime će "umiroviti" klasična tiskana izdanja. Rekao je kako želi da printana izdanja novina prežive što je duže vremena moguće, no svima je jasno kako je "kraj tradicionalnih medija na horizontu". Thompson vjeruje kako će tiskana izdanja njihovih medija izlaziti barem još deset godina, što se čini i prilično optimistično s obzirom na to koliko ljudi danas prati samo digitalna izdanja.

Odluka o tome kada će zauvijek ugasiti printano izdanje NY Timesa bit će donesena na temelju ekonomskih razloga, odnosno kada im izdavanje tiskanih formata više ne bude imalo smisla. Ono što je ključno jest "služiti vjernim pretplatnicima tiskanih medija" koliko je god moguće, a u to vrijeme će nastaviti s razvojem digitalnog biznisa kako bi i nakon gašenja klasičnih novina nastavili uspješno poslovati.

Tijekom posljednjeg kvartala New York Times dodao je oko 157 tisuća novih digitalnih pretplatnika, dok je broj pretplatnika tiskanih izdanja u malom padu – u odnosu na isto razdoblje prošle godine zarada od pretplatnika digitalnih izdanja porasla je za više od 50 posto, dok je ukupna zarada od pretplata porasla za 19,2 posto. Što se tiče zarade od oglašavanja, i tu je primjetan sličan trend – prihodi od digitalnog oglašavanja porasli su za 8,5 posto, dok su prihodi od oglašavanja u tiskanim medijima pali za 8,4 posto.

Danas New York Times ostvaruje višestruko veću zaradu od pretplatnika tiskanih izdanja u odnosu na digitalne pretplatnike, no Thompson kaže kako se situacija rapidno mijenja te će u budućnosti većina korisnika čitati digitalna izdanja, dok za desetak godina, dakle, klasični tiskani NY Times više neće niti postojati.

Izvor: TechSpot
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti