Viber je u povodu svog 10. rođendana organizirao videokonferenciju s novinarima iz cijele jugoistočne Europe, na kojoj je izvršni dirketor Rakuetn Vibera, Djamel Agaoua iznio neke zanimljive podatke.

Tako je istaknuo kako je tijekom posljednjeg desetljeća, Viber postao sinonim za besplatan, interaktivan i siguran messaging, koji ljudima omogućuje povezivanje s kim god žene, gdje god žele. Danas je, ističe Agaoua, Viber na dobrom putu postati sveobuhvatna komunikacijska platforma koja se uslugama širi i na polje financijskih tehnologija, bez kompromitiranja korisniške privatnosti.

Tijekom 2020., Viber je uveo cijeli niz naprednih opcija i novosti, a u planu im je daljnje širenje u fintech, predstavljanjem najnovijeg rješenja za plaćanje putem chatbota.

Putovanje koje smo svi u Viberu prošli kroz ovih 10 godina ne bi bilo moguće bez stotina milijuna ljudi koji su nam povjerili svoju osobnu komunikaciju, uz njihovu smo pomoć izrasli u ovo što smo danas. Viberovo obećanje korisnicima oduvijek je bilo ponuditi im besplatan i siguran način povezivanja s dragim ljudima i svijetom. Tehnologija je velik dio naših života, stoga su sigurnost podataka i privatnost komunikacije sve važnija stavka. Viberovi zaposlenici i dalje predano rade na tom iznimno važnom polju. Za većinu vas, oni su anonimni, no vjerujte mi kad kažem da su najbolji tim koji čovjek može poželjeti, izjavio je Agaoua.

U sljedećem desetljeću u Viberu se žele pozabaviti interoperabilnošću, odnosno suradnjom između različitih komunikacijskih platformi koja bi omogućila korisnicima da razmjenjuju poruke i pozive sa svojim kontaktima, bez obzira na to koju aplikaciju oni koristili. 

Na pitanje Zima, kako to misli ostvariti Agaoua je povukao paralelu s telekomunikacijskim mrežama na samom početku njihova rada. 

Telekomunikacijske mreže su isto tako morale dogovoriti interoperabilnost kako biste vi mogli nazvati nekoga u drugoj mreži i ostvariti poziv. Isto je bilo i kad su se pojavile tekstualne poruke, rekao je Agaoua te dodao kako je sve stvar dogovora.

S tehničkog gledišta, tako nešto u potpunosti je moguće. Znamo kako poslati poruku s Vibera na SMS i obratno. Enkripcija samo znači da imamo dogovoren protokol i razinu zaštite među platformama. Prva je mogućnost da dopustimo razmjenu s platformama koje nisu sigurne i da to jasno naznačimo korisnicima, s druge strane možemo surađivati samo s onima koji koriste isti enkripcijski protokol. No, to zahtjeva raspravu i dobru volju među platformama. U konačnici će vjerojatno obje opcije biti prihvaćene, ovisno o platformi, otkrio je planove Agaoua.

Vjerujemo kako će u budućnosti doći do povezivanja kako bismo ljudima omogućili da odaberu sučelje koje žele i razinu privatnosti, a s te platforme će moći komunicirati i s drugim ljudima. Viberovci će, tako moći i slati poruke WhatsAppovcima. To će biti veoma dobro za korisnike. Facebook sad ima specifičan odnos prema privatnosti (nema je), ako želite komunicirati s ljudima na toj platformi morate odustati od svoje privatnosti, a trebali biste moći zadržati svoje stavove i stupanj privatnosti. Potaknut ćemo raspravu, jer smatramo da je  to pravi put kojim bismo mogli proširiti korisničko iskustvo, a istovremeno zaštiti korisnike, pojasnio je Agaoua. 

Istaknuo je kako je glavna prepreka ostvarivanju takve ideje odmah - pitanje privatnosti. 

Privatnost je ključna. Izgradili smo platformu kako bismo bili sigurni da nitko ne može pristupiti onome što se na razmjenjuje. A to je veoma važno, jer je 2020. pokazala da postoje brojne teškoće u slobodi izražavanja, izbora... Sve što ste stavili u chat je važno, jer ako padne u krive ruke može stvoriti puno problema. Za nas je predanost privatnosti veoma važna. sve se može promijeniti u Viberu, ali  privatnost neće. U potpunosti smo uvjereni da je sve više korisnika osjetljivo na to i važno je da postoji alternativa, istaknuo je Agaoua.

Što se tiče korisnika u Hrvatskoj, u Viberu nisu željeli otkriti točno koliko Hrvata koristi njihovu komunikaciju platformu. No, pohvalili su se kako su u 2020. u Hrvatskoj zabilježili rast broja korisnika od 10 posto te kako čak 90 posto korisnika pametnih telefona u našoj zemlji na mjesečnoj bazi koristi Viber. 

Velik dio tih korisnika (više od 60 posto), koristi Viber gotovo svakodnevno, što je rezultat intenzivne suradnje Vibera s medijima, edukativnim organizacijama, ali i državnim organizacijama pogotovo u vrijeme pandemije. Podsjetimo, Viber je jedan od kanala kroz koje Koronavirus.hr šalje službene objave vezane uz stanje s pandemijom u Hrvatskoj. 

Iako nisu otkrivali sve svoje planove, iz Vibera su ipak naglasili kako uvođenje novih mogućnosti ovisi prije svega od zemlje u kojoj se korisnici nalaze. Tako, primjerice, korisnici u Ukrajini mogu plaćati račune ili slati novac putem chatbota u Viberu, što je opcija koju hrvatski korisnici tek mogu očekivati.