Kineski elektronički gigant Xiaomi priprema se za lansiranje svog prvog električnog vozila, SU7, budući da cilja na segment kojim dominiraju velika imena poput Tesle i Porschea. Izvršni direktor Lei Jun otkrio je ambicije tvrtke, s ciljem da SU7 bude najbolji, najlakši za vožnju i najpametniji automobil s cijenom ispod 69.000 dolara. Službene cijene bit će objavljene uskoro, a narudžbe se otvaraju ovaj tjedan.

tri vijesti o kojima se priča Cheyava Falls u dolini Neretva Vallis u krateru Jezero na Marsu Na Marsu NASA zagolicala maštu javnosti: U dolini Neretve pronađeni tragovi izvanzemaljskog života? Droga, ilustracija Roditelji, oprez! "Najopasnija mreža za mlade": Omiljena platforma prepuna je seksualnih predatora i dilera droge BYD-jevi automobili, ilustracija Jednostavno je Nema tu nikakve magije: Šef Riviana objasnio zašto su kineski automobili jeftiniji od konkurencije

Izjave Lei Juna na Weibu označavaju prvi put da je Xiaomi otkrio gornju granicu raspona cijena SU7. Iščekivanje oko vozila bilo je opipljivo od njegovog predstavljanja u prosincu, a Xiaomi ima za cilj probiti se među pet najboljih proizvođača automobila na svijetu. Izvršni direktor se hvali tehnologijom SU7, obećavajući ubrzanje konkurentskim Teslinim i Porscheovim električnim vozilima.

Xiaomi SU7 - 3 I Xiaomi svog SU7 za utrku ima: Predstavili svoj električni automobil kojim žele osvojiti svijet

Potencijalni kupci i zaljubljenici u automobile pohrlili su u Xiaomi trgovine u Kini kako bi bacili pogled na "ocean blue" SU7, dok je tvrtka lansirala svoju aplikaciju "Xiaomi Car" u kineskim trgovinama aplikacijama. SU7 će biti dostupan u dvije verzije, s dometom vožnje do 668 km odnosno 800 km, čime će nadmašiti Teslin Model S.

Xiaomijev ulazak u proizvodnju električnih vozila dolazi kao dio njihove strategije diverzifikacije izvan pametnih telefona usred usporavanja potražnje. Taj je potez prvotno najavljen 2021. godine, nakon sličnih nastojanja drugih kineskih tehnoloških divova poput Huaweija i Baidua. Xiaomi planira uložiti 10 milijardi dolara u automobilski sektor tijekom desetljeća, pozicionirajući se na konkurentnom kineskom tržištu električnih vozila.

Proizvodnja Xiaomijevih automobila je u tijeku u tvornici u Pekingu, kojom upravlja podružnica kineske državne kompanije BAIC Group, s godišnjim kapacitetom od 200.000 vozila. Unatoč regulatornim izazovima, Xiaomi je osigurao odobrenje vlasti, istaknuvši se u prepunom polju novih sudionika u proizvodnji EV-a.

Izvor: Reuters