Iako su automobili bez vozača već odvozili stotine tisuća kilometara te Googleovci tvrde kako su računala bolji i sigurniji vozači u odnosu na ljude, proći će još dugo vremena dok oni postanu svakodnevica na cestama. Do tada brojni će automobili biti opremljeni naprednom tehnologijom koja će ljudima omogućiti udobniju i puno sigurniju vožnju, a već neki današnji automobili dolaze s tehnologijama poput 'cruise controla' i zadržavanja automobila unutar trake, dok neki imaju automatski sustav za kočenje koji može zaustaviti automobil u slučaju opasnosti. Tehnologija automatskog sustava kočenja u hitnim slučajevima (AEB) oslanja se na senzore koji se nalaze s prednje strane automobila i koja, u slučaju potencijalnog sudara s drugim automobilima, objektima i pješacima, a kada vozač ne pritisne kočnicu, usporava ili zaustavlja automobil kako bi se izbjegao sudar.

Upravo bi ova tehnologija trebala postati standardna opcija za sve automobile koji će krajem 2022. voziti američkim cestama – takav su dogovor ovog tjedna postigli organizacija za sigurnost prometa (NHTSA) i dvadeset proizvođača automobila koji predstavljaju oko 99 posto američkog tržišta automobila. Treba napomenuti da nije riječ o zakonu, već o dogovoru, no s obzirom na napredak tehnologije i činjenicu da će sve kompanije u budućnosti veliki naglasak stavljati na sigurnost, gotovo je sigurno da će tada skoro svi automobili imati ovu opciju. Nadamo se kako će sve veći broj automobila s ovakvom tehnologijom koja bi trebala povećati sigurnost, smanjiti broj prometnih nesreća te ozlijeđenih i poginulih u prometu, u budućnosti voziti i europskim (hrvatskim) prometnicama.

Na nekim internetskim stranicama korisnici su komentirali kako bi, s obzirom na broj ljudi koji u vožnji više pažnje obraćaju na mobitele nego na cestu ispred sebe, ova tehnologija već danas dobro došla, dok neki drugi smatraju kako će se zbog tehnologije ljudi previše opustiti u vožnji jer će vjerovati da će njihove greške ispraviti računala.

Izvor: Tech Radar