Tražeći svojih pet minuta internetske slave i pri tome riskirajući vlastiti život, ali i živote drugih sudionika u prometu, 25-godišnji Param Sharma završio je u zatvoru. Posljednjih tjedana internetom su kružile fotografije i videozapisi muškarca koji je sjedio na stražnjem sjedalu Teslina Modela 3, pri čemu je volan pridržavao nogom kako bi prevario autopilot, odnosno Teslin softver za autonomnu vožnju. Na fotografijama i videozapisima sa stražnjeg se sjedala smijao osobama koje su ga snimale iz automobila koji su prolazili pored njega, očito uživajući u pažnji koju dobiva.

Nakon što su mediji popratili njegovu glupost napisavši kako je riječ o nepromišljenom vozaču koji “traži uhićenje”, Sharma je snimio i na YouTubeu objavio video u kojem je pokazao da čita članak o sebi i svojoj nemarnoj vožnji dok se vozi u Tesli kojom upravlja računalo. Ego je neprijatelj, poznata je knjiga Ryana Holidaya, a upravo se to može reći i za ego Sharme, čiji je cilj, očito, bilo privlačenje medijske pažnje i klikova na društvenim mrežama. Taj ga je ego na kraju stavio iza rešetaka, a sigurno je da će morati platiti i novčanu kaznu.

Uhićen je nakon što je netko policiji dojavio da se autocestom u blizini Oaklanda vozi Tesla bez vozača, sa samo jednom osobom unutra koja je na stražnjem sjedalu. Kada se policijski automobil približio Modelu 3, Sharma se prebacio na prednje sjedište i zaustavio automobil. Optužen je za nemarnu vožnju i odveden u zatvor u Oaklandu.

Podsjetimo, nedavno su u prometnoj nesreći Modela S poginule dvije osobe, a prve informacije govorile su kako je automobilom upravljao autopilot, dok je vozačko mjesto bilo prazno. Preliminarna istraga pokazala je da u trenutku nesreće računalo nije upravljalo automobilom, no Sharmin primjer pokazuje koliko je lako prevariti Teslin sustav sigurnosti i kontrolu u potpunosti prepustiti računalu.

Iako Musk i Tesla snose odgovornost jer je očito da njihovi sigurnosni mehanizmi nisu dovoljno dobri i može ih se prevariti, apsolutnu krivnju za takve situacije snose vozači. Naime, kada su autopilot i softver za autonomnu vožnju aktivirani, za volanom uvijek mora biti vozač spreman preuzeti kontrolu te je samo on odgovoran za eventualne prometne prekršaje i nesreće.

Izvor: CBS