Uber se temelji na prilično jednostavnoj ideji povezivanja osoba koje nude i traže prijevoz na temelju njihove lokacije putem mobilne aplikacije. Ta ideja pretvorila se u biznis težak milijarde dolara te je revolucionarizirala način na koji koristimo taksi-prijevoz. Nakon što su pokrenuli svoju uslugu u brojnim zemljama, često uz velike kritike i prosvjede taksista te pod budnim okom regulatornih tijela, ekipa iz Ubera počela je razmišljati o sljedećim koracima i budućnosti vožnje.

A u toj svojoj kristalnoj kugli koja pokazuje budućnost automobilske industrije i taksi-prijevoza vidjeli su autonomnu vožnju i leteće taksije te su odlučili investirati veliki kapital u razvoj takvih tehnologija budućnosti. Nažalost, autonomni planovi kompanije nisu se razvijali u skladu s očekivanjima. Već na početku glavni inženjer optužen je da je od Googlea ukrao tajne dokumente važne za autonomnu vožnju, a sve je kulminiralo kada je Uberov automobil kojim je upravljalo računalo udario i usmrtio pješakinju koja je prelazila cestu.

Backup vozačica koja je trebala reagirati ako računalo zakaže zabavljala se drugim stvarima i gledala serije na mobitelu, pa nije stigla zaustaviti automobil. Nakon tog skandala privremeno su zaustavljena testiranja njihovih samovoznih automobila, a novi udarac za Uber uslijedio je s pandemijom.

Zaključavanje i rad od kuće utjecali na veliko smanjenje potrebe za taksi-uslugama, no pojavila se velika potreba za uslugama dostave, čemu se ambicioznije okrenuo i Uber. Dok su se okrenuli dostavama, odlučili su prekinuti eksperimente s autonomnim automobilima i letećim taksijima te su odjele koji su se time bavili prodali.

Nakon toliko vremena i resursa uloženih u autonomiju kroz ATG, pokazalo se da im je to trenutačno samo uteg, a jedan od ranih investitora u kompaniju to je nazvao - bacanjem novca. I to velikim. Vjerojatno smo spržili 2,5 milijardi dolara na autonomiju, što je bilo bacanje novca, komentirao je Bill Gurley, koji je prvi put u Uber uložio još 2011. te je do 2017. bio dio njihova upravnog odbora.

Ta svotu, sada je jasno, bilo je pametnije potrošiti na odjel za dostavu Uber Eats, smatra Gurley, iako je i njemu jasno da je danas lako biti general poslije bitke jer nitko ni u najluđim snovima nije mogao zamisliti da će 2020. obilježiti pandemija u kojoj je višestruko porasla potreba za dostavom. Da je dostava veliki dio Uberovih planova, pokazuje i nova ovotjedna akvizicija Ubera, koji je za čak 1,1 milijardu dolara kupio kompaniju za dostavu alkohola Drizly.

Izvor: Business Insider