Uber se temelji na prilično jednostavnoj ideji povezivanja osoba koje nude i traže prijevoz na temelju njihove lokacije putem mobilne aplikacije. Ta ideja pretvorila se u biznis težak milijarde dolara te je revolucionarizirala način na koji koristimo taksi-prijevoz. Nakon što su pokrenuli svoju uslugu u brojnim zemljama, često uz velike kritike i prosvjede taksista te pod budnim okom regulatornih tijela, ekipa iz Ubera počela je razmišljati o sljedećim koracima i budućnosti vožnje.

Autonomni Volvo Autonomni automobil ubio je pješakinju, a sada je podignuta optužnica za ubojstvo: Tko je pravi krivac?

A u toj svojoj kristalnoj kugli koja pokazuje budućnost automobilske industrije i taksi-prijevoza vidjeli su autonomnu vožnju i leteće taksije te su odlučili investirati veliki kapital u razvoj takvih tehnologija budućnosti. Nažalost, autonomni planovi kompanije nisu se razvijali u skladu s očekivanjima. Već na početku glavni inženjer optužen je da je od Googlea ukrao tajne dokumente važne za autonomnu vožnju, a sve je kulminiralo kada je Uberov automobil kojim je upravljalo računalo udario i usmrtio pješakinju koja je prelazila cestu.

Backup vozačica koja je trebala reagirati ako računalo zakaže zabavljala se drugim stvarima i gledala serije na mobitelu, pa nije stigla zaustaviti automobil. Nakon tog skandala privremeno su zaustavljena testiranja njihovih samovoznih automobila, a novi udarac za Uber uslijedio je s pandemijom.

Zaključavanje i rad od kuće utjecali na veliko smanjenje potrebe za taksi-uslugama, no pojavila se velika potreba za uslugama dostave, čemu se ambicioznije okrenuo i Uber. Dok su se okrenuli dostavama, odlučili su prekinuti eksperimente s autonomnim automobilima i letećim taksijima te su odjele koji su se time bavili prodali.

Nakon toliko vremena i resursa uloženih u autonomiju kroz ATG, pokazalo se da im je to trenutačno samo uteg, a jedan od ranih investitora u kompaniju to je nazvao - bacanjem novca. I to velikim. Vjerojatno smo spržili 2,5 milijardi dolara na autonomiju, što je bilo bacanje novca, komentirao je Bill Gurley, koji je prvi put u Uber uložio još 2011. te je do 2017. bio dio njihova upravnog odbora.

Slika nije dostupna Krajem desetljeća leteći taksiji letjet će iznad glava stanovnika Los Angelesa i New Yorka

Ta svotu, sada je jasno, bilo je pametnije potrošiti na odjel za dostavu Uber Eats, smatra Gurley, iako je i njemu jasno da je danas lako biti general poslije bitke jer nitko ni u najluđim snovima nije mogao zamisliti da će 2020. obilježiti pandemija u kojoj je višestruko porasla potreba za dostavom. Da je dostava veliki dio Uberovih planova, pokazuje i nova ovotjedna akvizicija Ubera, koji je za čak 1,1 milijardu dolara kupio kompaniju za dostavu alkohola Drizly.

Izvor: Business Insider
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju