Dominantna tema automobilskih medija u posljednje vrijeme jest velika popularnost kineskih automobila te manja od očekivane potražnja za električnim automobilima tradicionalnih proizvođača. Stvari na tržištu mijenjaju se velikom brzinom i, očito, dio velikih kompanija na to nije spreman te nisu očekivali da će Kinezi u kratkom roku postati tako dominantni. Na ovom tržištu ne vrijede one priče na koje smo u prošlosti navikli o nekvalitetnim i jeftinim proizvodima, već su automobili s istoka moderni i tehnološki prilično napredni.
Razloge odlične prodaje kineskih vozila možemo vidjeti na modelu BYD-a Seagull. Ta je kompanija početkom godine predstavila posebnu verziju tog modela (Seagull Honor Edition) koja se izdvaja po cijeni, a ona je - niža od 10 tisuća dolara. Takvoj cijeni ne može parirati niti jedan konkurent sa zapada, a nije teško zaključiti kako je i Kinezima taj automobil prilično privlačan. Njegova je popularnost takva da je jedno vrijeme bio najprodavaniji model na kineskom tržištu, a s tog trona skinula ga je Tesla s Modelom Y.
BYD Seagull Honor Edition (Foto: BYD)
No situacija se na tržištu ponovno promijenila i u studenom je Seagull opet zasjeo na prvo mjesto najprodavanijih automobila u Kini. Ne samo električnih nego općenito automobila. Tijekom studenog prodano je više od 56 tisuća komada toga automobila, dok je Model Y, uz pad od 11 posto u odnosu na isti mjesec godinu dana ranije, zauzeo drugo mjesto s nešto manje od 45 tisuća prodanih vozila.
Podaci koje je objavila kineska udruga putničkih automobila pokazuju kolika je dominacija BYD-a na domaćem tržištu. Među deset najprodavanijih automobila u Kini u studenom našlo se čak pet njihovih modela, od koji su Song Plus (prodano 40,265 komada) i Qin Plus (36,787) zauzeli treće i četvrto mjesto.
Dok se za Europu i SAD ne može reći da elektrifikacija ide po planu, prodajni podaci pokazuju kako je u Kini potpuno različita situacija te su Nissan Sylphy, Volkswagen Lavida, Volkswagen Passat, Chinagan CS75 Plus i Volkswagen Sagitar jedini benzinci među 20 najprodavanijih vozila u studenom.
Globalno, BYD je u studenom prodao više od pola milijun automobila, što je više u odnosu na Ford, Nissan i Hondu, dok je ukupan broj prodanih vozila u prvih jedanaest mjeseci premašio 3,7 milijuna.
Iako je pozornost medija ove godine ponajviše privukao Seagull, na čijem je dizajnu radio Wolfgang Egger, bivši dizajner Lamborghinija, pa je ovaj automobil pozvan mini Lamborghinijem, BYD ima široku i raznoliku ponudu vozila - od limuzina preko SUV-ova pa do jurilica.
Izvor: Electrek