Nakon dugo godina pada prihoda i minusa, u posljednje dvije godine napokon je zabilježen rast na glazbenom tržištu, a jedan od glavnih pokretača rasta su streaming servisi poput Spotifya, Apple Musica, Deezera, Tidala i drugih. Prošle godine zarada od streaminga porasla je za čak 60 posto dok je na globalnom glazbenom tržištu zabilježen porast prihoda od skoro šest posto, što je najveći zabilježeni rast još od 1997, od čega je pedeset posto zarade ostvareno prodajom digitalne glazbe i streamingom.

Ovo su odlične vijesti za cijelo tržište kojem je najveću štetu nanijelo piratstvo, ali svoj dio krivnje snose i vodeći ljudi ove industrije koji se nisu na vrijeme prilagodili digitalnim trendovima – godinama su korisnicima cijene pjesama i albuma u digitalnim izdanjima bile preskupe, a niti jedna online trgovina nije uspjela ponoviti uspjeh Appleovog iTunesa (koji je bio ograničen s DRM-om).

Potencijalno rješenje za probleme glazbene industrije predstavile su kompanije poput Spotifya koji su korisnicima koji plaćaju određenu mjesečnu preplatu (ili je pristup sadržaju besplatan, a financira se reklamama) omogućili pristup milijunima pjesama sve dok plaćaju pretplatu. Još prije tri godine glazbenici su bili skeptični oko ovakvog modela financiranja – npr. Taylor Swift povukla je svoju glazbu sa Spotifya jer "nije željela sudjelovati u eksperimentu", no kao što pokazuju brojke iz posljednje dvije godine, zahvaljujući streamingu ponovno su porasli prihodi na ovom tržištu.

Unatoč rastu, budućnost je nesigurna

"Ovo je trijumfalan povratak inovacija", komentirao je za The Guardian Les Borsai, osnivač glazbene platforme SonfgLily te je dodao kako su diskografi napokon shvatili kako ovaj "biznis pokreće zahtjev korisnika za inovacijama". No, usprkos boljim rezultatima u posljednje vrijeme, dio analitičara upozorava kako ovi pozitivni pomaci ne mogu izbrisati 15 godina konstantnog pada profita te kako je budućnost ovog tržišta i dalje nesigurna.

Naznake toga li budućnost zaista u streamingu mogli bi saznati već krajem ove godine, nakon izlaska Spotifya na burzu – uspješan start na burzi i povećanje vrijednosti kompanije (trenutno je procijenjena na 8,5 milijardi dolara) mogla bi i službeno označiti streaming kao budućnost na glazbenom tržištu, zaključio je u članku u The Guardianu novinar Edward Helmore.