Uber je radikalno promijenio tržište taksi-usluga, a poslovanje ove kompanije u brojnim zemljama pratili su prosvjedi i velike kritike klasičnih taksista, no čini se kako je pojava Ubera samo prvi korak prema neizbježnom scenariju u kojem će većina ili svi taksisti na kraju izgubiti posao. Naime, automobilska industrija polako ali sigurno ide prema budućnosti u kojoj neće biti mjesta za vozače, već će vozilima u potpunosti upravljati računala – Uber (kao i brojne druge automobilske i tehnološke kompanije) već je počeo s testiranjima takvih vozila u SAD-u, a jučer su najavili kako planiraju kupiti čak do 24 tisuće autonomnih vozila od Volva.

Ovo predstavlja i službenu tranziciju Ubera od kompanije koja omogućava pozivanje taksija putem aplikacije u vlasnika i operatera flote automobila, komentirali su na Reutersu ovaj potez Ubera. Također, ovo je i još jedan podsjetnik svima koji misle kako su autonomna vozila i računala koja upravljaju automobilima neka daleka budućnost – tehnologija je već toliko razvijena (a mora je pratiti i regulativa), da je početak komercijalne uporabe ovakvih vozila pitanje godine. Uber, kao i druge velike kompanije koje su toga svjesne, zbog toga želi što prije zauzeti vodeću poziciju kako bi u budućnosti mogli dominirati ovim tržištem koje će vrijediti milijarde dolara.

Iz Geelyja, kineske kompanije koja je kupila Volvo, objavili su kako će Uber opskrbiti s modelima XC90 opremljenima autonomnom tehnologijom u razdoblju između 2019. i 2021. godine, a autonomni sustav koji će se koristiti u automobilima trenutno razvija Uberova Advanced Technologies Group. Uber već više od godinu dana testira ova vozila, a ako se zaista odluče na kupovinu svih 24 tisuće vozila, to će biti najveća narudžba za Volvo do sada i općenito najveća narudžba autonomnih vozila. Početna cijena Volva XC90 iznosi od oko 50 tisuća dolara – financijski detalji dogovora između Volva i Ubera nisu objavljeni, a na Financial Timesu predviđaju kako bi ukupna cifra mogla iznositi 1,4 milijardi dolara.

Teoretski, kada u budućnosti netko pozove Uberov taksi putem aplikacije, po njega će doći automobil u kojem neće biti vozača – u svim dosadašnjim testiranjima autonomnih vozila u automobilu je uvijek bila osoba spremna preuzeti kontrolu ako dođe do problema, no kao što smo spomenuli, za potpunu autonomiju i vozila u kojima neće biti vozača bit će potrebno promijeniti i zakone.

Treba podsjetiti da niti Uberova konkurencija ne spava te je nedavno Lyft potpisao ugovor o partnerstvu i suradnji s (Googleovim) Waymom, Fordom i dvije startup kompanije oko razvoja i implementacije autonomnih vozila u svoju taksi-flotu.

Izvor: Reuters