Eric Schmidt bivši je izvršni direktor Googlea koji je i dalje iznimno utjecajna osoba ne samo u tehnološkoj, već i vojnoj i obrambenoj industriji i čije je komentare o aktualnim stvarima uvijek zanimljivo čuti. Dok mediji često prenose njegova razmišljanja o npr. tržištu dronova i opasnosti umjetne inteligencije, do sada nije previše govorio o ljubavnim problemima mladih.
Tijekom nedavnog razgovora sa Scottom Gallowayom dotakao se i te teme, no u kontekstu AI-a. Naime, u posljednje vrijeme, tražeći romansu i savršene partnere, mladi se sve više okreću - umjetnoj inteligenciji. Takvi AI chatbotovi koji su skrojeni upravo po njihovoj mjeri uvijek su dostupni, slušaju sve o čemu pričaju i govore sve što žele oni žele čuti, zbog čega neki čak mogu razviti ovisnost o takvim nepostojećim partnerima i "savršenim djevojkama". Među inim, takvi romantični AI chatbotovi koji ispunjavaju sve želje korisnika, negativno utječu na odnos s drugim osobama i partnerima iz stvarnog svijeta s kojima mogu imati nesuglasice, svađati se i slično. Kao rezultat toga, iako osobe provode puno vremena u komunikaciji, one postaju sve usamljenije jer se odvajaju od stvarnog svijeta i stvarnih ljudi, dok stvaraju dublju povezanost s chatbotovima.
Schmidt je to nazvao dobrim primjerom neočekivanog problema postojeće tehnologije jer bi mladi mogli postati opsjednuti emocionalno i fizički savršenom AI djevojkom koja bi mogla u potpunosti upravljati njihovim razmišljanjem. Kada su u pitanju odnosi s AI partnerima, na primjeru aplikacije Replika možemo vidjeti da su oni najpopularniji među osobama starijim od 35 godina, no Schmidt kaže kako su posebno su ugrožene mlađi muškarci koji još nisu u potpunosti formirani i za koje kaže da su slabije educirani u odnosu na žene.
Koliko AI chatbotovi mogu biti opasni pokazuje i jedan slučaj u kojem je majka tinejdžera tužila kompaniju Character.AI koja je razvila chatbot baziran na umjetnoj inteligenciji, a s kojim je njen sin komunicirao. On je postao opsjednut s tim chatbotom i na kraju je počinio samoubojstvo, za što ona krivi upravo ovu tvrtku.
Bivši Googleov CEO pogotovo je upozorio na utjecaj tehnologije na ljudsku psihu kada su ljudi izolirani i izloženi računalnim algoritmima koji im prikazuju informacije koje nisu centrirane na ljudske vrijednosti te kako u takvim situacijama može doći i do radikalizacije. Također, slaže se i s brojnim stručnjacima koji smatraju da društvene mreže ne rade dovoljno kako bi spriječile izloženost mladih štetnom, nasilnom i opasnom sadržaju. Stavljate 12 ili 13-godišnjake ispred tih stvari i imaju pristup svom zlu ovog svijeta, kao i svim dobrim stvarima na svijetu, a oni na to jednostavno nisu spremni, pojasnio je taj problem Schmidt.
Izvor: Business Insider