Pritisak Amazona i drugih online trgovina sve je veći na klasične trgovine te se, ako žele opstati na tržištu, moraju što prije prilagoditi promjenama, razvoju tehnologije i digitalizaciji. Jedna od kompanija koja je svjesna da, ako žele nastaviti s uspješnim poslovanjem u budućnosti, s promjenama treba početi što prije jest Ikea Michael Valdsgaard, šef digitalne transformacije u ovoj kompaniji u nedavnom razgovoru za CNN rekao je kako su svjesni da se svijet mijenja, a s njim i očekivanja korisnika te oni posljednjih godina provode brojne eksperimente kako bi saznali što kupci žele.

Jedan od eksperimenata koje ovaj švedski gigant namjerava provesti odnosi se i na proširenu stvarnost, sve popularniju tehnologiju koju razvijaju najveće svjetske tehnološke kompanije.

U suradnji s Appleom Ikea razvija aplikaciju s podrškom za proširenu stvarnost koja će korisnicima omogućiti vizualizaciju proizvoda ove kompanije u njihovim domovima, prije same kupovine proizvoda, što će im uvelike olakšati odluku o potencijalnoj kupovinu ormara, kauča, stola i drugog namještaja. Korisnici će na početku ovu aplikaciju moći iskoristiti za prikaz između 500 i 600 proizvoda, a s vremenom će biti dostupni i novi proizvodi.

Ikea već nekoliko mjeseci posjetiteljima nekim svojih trgovina omogućuje korištenje aplikacije za virtualnu stvarnost koja im omogućuje razgledavanje njihovih kuhinja, a mogu napraviti i virtualne palačinke. U ovoj kompaniji vjeruju kako će posjetitelji njihovih trgovina, nakon šetnje virtualnom kuhinjom, moći lakše donijeti odluku o kupovini kuhinja, odnosno kuhinjskih elemenata.


Osim eksperimentiranja s proširenom, odnosno virtualnom stvarnosti Ikea, koja je poznata po velikim centrima smještenim na rubovima gradova, prije dvije godine počela je otvarati i male centre koji su bliži centru gradova i u kojima će, nakon što korisnici naruče proizvode preko interneta, moći podignuti te proizvode. Ovako se gubi manje vremena na putovanje, ali i u samim trgovinama jer su za većinu ljudi, svjesni su i u Ikei, njihove trgovine predaleko te ovako svoje proizvode žele učiniti dostupnim još većem broju korisnika.

Još jedan od noviteta koji je Ikea uvela u posljednje vrijeme jesu privremene pop-up trgovine u kojima promoviraju proizvode iz kuhinjskom asortimana i iz spavaće sobe. Npr. u restoranu u Londonu ljudi su mogli sami skuhati hranu koristeći proizvode ove kompanije, dok su u jednoj takvoj trgovini posjetitelji mogli uživati u izležavanju u spavaćoj sobi i još bi dobili doručak u krevet.

Slična "probna kuća" bila je otvorena i u centru Zagreba, a omogućavala je posjetiteljima da isprobaju neke od najpoznatiji Ikeinih proizvoda i saznaju nešto više o njima.

Ovo su samo neki od eksperimenata na kojima rade u ovoj kompaniji koja će, za nastavak uspješnog poslovanja u budućnosti, također iskoristiti sve mogućnosti napretka tehnologije, prvenstveno proširenu i virtualnu stvarnost koje će uvelike promijeniti način na koji kupujemo u budućnosti.

Izvor: CNN