Kineska kompanija za internetsku prodaju odjeće Shein krši europske propise, nastojeći zaskočiti kupce kako bi potrošili više no što su planirali, upozorila je udruga potrošača BEUC Europsku komisiju.
Shein tako upozorava kupce da će izlaskom iz aplikacije izgubiti popuste, odbrojava im minute pri kupnji i uvlači ih u naizgled beskonačno pregledavanje ponude, stoji u BEUC-ovom izvješću, objavljenom u četvrtak.
Kineska kompanija također često šalje obavijesti potrošačima, naglašava udruga, napominjući da je aplikacija na jedan mobilni telefon u 24 sata poslala čak 12 obavijesti.
Prodavači robe na internetu nastoje 'zaskočiti' kupce i uvući im se 'pod kožu' kako bi donijeli odluku o kupnji bez 'previše' razmišljanja.
Takva taktika suptilno utječe na ponašanje potrošača i često ih navodi da kupe proizvod koji nisu ni planirali odnosno da ugroze svoju privatnost, stoji na internetskoj stranici Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD).
Poticanje masovne potrošnje
Metoda je osmišljena kako bi potaknula masovnu potrošnju, koja vam je potrebna ako se bavite brzom modom, objašnjava izvršni direktor BEUC-a Agustin Reyna.
BEUC neće odustati sve dok Shein ne prekine s takvom praksom, dodao je Reyna.
Pitanje je hoće li biti dovoljno motivirani da (prekinu) budući da dobro znaju kako bi takva odluka mogla utjecati na obujam prodaje, dodao je čelnik BEUC-a.
Kineska kompanija naglasila je pak u priopćenju da već "konstruktivno" surađuje s Europskom komisijom i regulatorima zemalja EU-a kako bi im dokazala da u poslovanju poštuje europske propise.
BEUC nije prihvatio naš poziv na sastanak, dodali su.
Popularnost Sheina i konkurentske internetske platforme Temu naglo je porasla u Europi dijelom i zahvaljujući aplikacijama koje potiču kupce da igraju igrice i osvoje popuste i besplatne proizvode.
Sheinova praksa pretvaranja kupnje u igru potiče potrošače na opetovanu upotrebu aplikacije i temelj je njegovog uspjeha.
BEUC pak upozorava da su dvojbene metode prodaje jako raširene među tvrtkama koje prodaju odjeću i pozvali su mrežu za zaštitu potrošača da u istragu uključi i druge trgovce.
Žalbi koju je BEUC podnio Europskoj komisiji i Europskoj mreži za zaštitu potrošača pridružilo se 25 organizacija-članica te udruge iz Nizozemske, Njemačke, Francuske, Češke, Danske, Belgije, Francuske, Španjolske, Austrije, Norveške, Slovenije, Bugarske, Grčke, Poljske, Švicarske, Mađarske, Slovačke, Belgije, Italije, Luksemburga, i sa Cipra.