Fiat Chrysler i Tesla na prvi su pogled ljuti suparnici. No u Europskoj uniji te dvije tvrtke najbolji su prijatelji i partneri.

tri vijesti o kojima se priča Komet 3I/ATLAS snimljen teleskopom Hubble 3I/ATLAS "Međuzvjezdani posjetitelj" još je čudniji nego što su znanstvenici mislili Pomrčina Mjeseca - 4 Kako, kad i gdje promatrati Večeras ćemo moći uživati u potpunoj pomrčini Mjeseca: Evo sve što trebate znati o tom događaju Pandemija, ilustracija Mogu li te promjene nestati? Otkrili neočekivanu posljedicu pandemije: Čak i kod ljudi koji nikada nisu bili zaraženi

Naime, kako bi Fiat izbjegao visoke novčane kazne zbog prevelike emisije ispušnih plinova po automobilu, dogovorili su partnerstvo s Teslom prema kojem se i Teslini automobili ubrajaju u Fiatov vozni park. Tako se prosječna razina emisije ispušnih plinova po automobilu smanjuje.

Koliko je sam dogovor vrijedan, nije poznato, ali nagađa se da je u igri nekoliko stotina milijuna eura.

Iz Fiata su pojasnili kako im partnerstvo s Teslom daje dovoljno fleksibilnosti da poštuju europske norme, a istovremeno nastave s proizvodnjom automobila koje njihovi kupci žele.

Prema novim europskim pravilima, koja se počinju primjenjivati od sljedeće godine, proizvođači automobila mogu imati u prosjeku 95 g emisije ispušnih plinova po kilometru. Neki automobili proizvode manje, ali neki i mnogo više, pa je proizvođačima dana mogućnost da računaju prosječnu emisiju po broju automobila koji proizvedu.

Veći proizvođači poput PSA Grupe koja proizvodi Peugeot, Citroen i Opel, mogu postići tu razinu proizvodnjom električnih ili hibridnih automobila. No manjim je proizvođačima dana opcija stvaranja partnerstva ne bi li u konačnici imali nižu emisiju. Najpoželjniji su partneri proizvođači električnih vozila jer oni imaju dovoljno "emisijskih kredita" koje su spremni prodati.

Tesla je tako, samo u posljednje tri godine, zaradio više od milijardu dolara prodajući svoje "emisijske kredite" drugim proizvođačima automobila u SAD-u.

Izvor: Financial Times