U posljednje vrijeme zaredale su tragedije i nesreće s autonomnom automobilima, a posebno s Teslinim vozilima u kojima je bio aktiviran autopilot. Nakon nesreće u kojoj je poginuo jedan muškarac, još su dva vlasnika Teslinih vozila zamalo doživjela slične nesreće kada su htjela testirati autopilot u sličnoj situaciji u kojoj je došlo do spomenute prometne (računalo je traku u kojoj se nalazi barijera s kojom su odvojeni dijelovi ceste zamijenilo za običnu cestovnu traku te je pri velikoj brzini vozilo udarilo u tu barijeru), a zabilježeno je još nekoliko incidenata.

Tesla (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Tako je jedna Amerikanka koja je kontrolu nad vozilom prepustila autopilotu dok je ona bila zabavljena surfanjem po telefonu zamalo poginula kada vozilo nije zakočilo na crvenom svjetlu, već je udarilo u stražnji dio vatrogasnog vozila pri velikoj brzini (završila je s lomom noge u bolnici), a nedavno je autopilot skrivio još jednu nesreću i zabio Teslu u policijski automobil.

Iako su iz Tesle više puta upozoravali kako se tijekom aktivacije autopilota ne smiju dizati ruke s volana, velik broj vlasnika tih automobila ne slijedi te upute te, kako je vidljivo iz spomenutih situacija, riskira živote dajući kontrolu nesavršenom softveru.

No nakon svih tih negativnih informacija nedavno se na Twitteru oglasio i jedan vlasnik Tesle (poznati glazbeni producent Anton Zaslavski Zedd) kojeg na toj mreži prati više od osam milijuna korisnika i rekao kako mu je autopilot vjerojatno spasio život.

Napisao je kako je jedne večeri zaspao u svom automobilu u kojem je prethodno uključio autopilot – probudio ga je zvuk autopilota (koji se javlja nekoliko sekundi nakon što vozač pomakne ruke s volana) te gašenje glazbe koja je svirala, što je također jedan od načina na koje računalo upozorava vozača koji ne drži ruke na volanu.

Da nije bilo toga, vjerojatno bih bio mrtav, komentirao je na Twitteru Zedd.

Umor je i inače jedan od čestih razloga prometnih nesreća i smrtnih slučajeva u prometu te je navedena a situacija pokazala sve prednosti napredne tehnologije i na koje načine ona može spriječiti potencijalne nesreće.

Naravno, pri korištenju autopilota i ostale tehnologije koja pomaže u vožnji pri npr. praćenju traka, držanju razmaka između vozila i slično, vozači uvijek trebaju imati na pameti da nije riječ o tehnologiji koja je razvijena za potpuno samostalno upravljanje vozilima, već je riječ o računalu koje pomaže i asistira vozačima, a oni uvijek moraju biti spremni preuzeti potpunu kontrolu nad automobilom.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju