Teslin Cybertruck privukao je pažnju svojim futurističkim dizajnom i, posebno, svojim navodnim "neprobojnim" značajkama. Šef Tesle Elon Musk, reklamirao je Cybertruck kao oklopni transporter iz budućnosti, naglašavajući njegovu otpornost na vatreno oružje.
Reputacija Cybertrucka kao vozila spremnog za apokalipsu potječe iz njegovog debija 2019. godine, gdje je Musk tvrdio da će biti doslovno otporan na streljivo iz pištolj kalibra devet milimetara. Ta tvrdnja, zajedno s insceniranom demonstracijom koja sadrži usporeni video metka koji se raspada nakon udarca u metalnu površinu, potaknula je imidž Cybertrucka kao sna svakog survivalista.
Koji ono kalibar?
Međutim, skepticizam se javlja kada se pomno ispituje stvarna otpornost Cybertrucka na metke. Muskov tweet u listopadu, u kojem se hvali balističkim ispitivanjem koje je uključivalo pucanje iz automatske puške u vozačeva vrata, postavlja pitanja. Razlika leži u činjenici da automatska puška Thompson, korištena u demonstraciji, ne ispaljuje streljivo kalibra 9 mm Parabellum, za koje je Musk u početku tvrdio da Cybertruck može izdržati.
Kalibar je ovdje bitan, jer je u testu s Thompsonom korišteno streljivo .45 ACP, a ono ima drugačije karakteristike probojnosti od 9 mm Parabelluma. Dok .45 ACP ima šire metke, nedostaje mu brzina, koju ima uži 9 mm Prabellum, što ga čini manje učinkovitim u probijanju oklopa. Ta nijansa dovodi u pitanje navodnu zaštitu Cybertrucka od pištolja kalibra devet milimetara.
Slojevi skepticizma
BREAKING: Cybertruck seen on the highway potentially gone through bullet proof testing 📐👽🤯
— Tesla Owners Silicon Valley (@teslaownersSV) October 20, 2023
Seen by member of the club. pic.twitter.com/wBr9mNrLl7
Daljnje sumnje pojavljuju se kada se uzmu u obzir specifičnosti testa. Upotreba metka od 115 graina (7,45 grama), koji je na donjem kraju za streljivo kalibra 9 mm Parabellum, izaziva zabrinutost oko točnosti testa i jesu li prikazani metak i površina doista reprezentativni za Cybertruckov oklop.
Teslini rezultati dodaju još jedan sloj skepticizma. Tvrtka se suočila s kritikama zbog pogrešnih izjava, poput precjenjivanja dosega svojih automobila i iznošenja ambicioznih tvrdnji o sposobnostima autonomne vožnje.
Dok se rasprava o kalibrima pištolja može činiti nijansiranom, ona naglašava činjenicu da Cybertruck ne može biti oklopom ojačano vozilo. Čak i ako može odoljeti određenim mecima, ne zadovoljava standarde pravih oklopnih vozila dizajniranih da izdrže puščano streljivo velike brzine.
Ima li sve to i stvarnu praktičnu primjenu?
U praktičnom smislu, Cybertruckova otpornost na metke mogla bi ponuditi određenu zaštitu od zalutalih metaka, ali možda neće biti dovoljna u planiranim napadima. Rizici povezani s mogućnošću da metak ozlijedi nekog u automobilu proširuju se izvan početnog udarca, budući da meci mogu probiti metal, pritom se raspadajući u opasne i oštre krhotine.
U konačnici, oni koji razmatraju Cybertruck zbog njegovog jedinstvenog dizajna i značajki trebali bi biti svjesni da njegova reklamirana otpornost na metke možda neće ispuniti očekivanja. Ako je osobna sigurnost najvažnija briga, ulaganje u namjensko oklopno vozilo, dizajnirano prema rigoroznim standardima, bio bi razboritiji izbor. Teslin Cybertruck, iako inovativan u mnogim aspektima, možda ne pruža razinu zaštite koju sugeriraju Muskove tvrdnje.
Izvor: The Drive