Sustavi za vožnju uz pomoć autopilota i automatiziranu vožnju većine proizvođača automobila u SAD-u nisu poboljšali sigurnost, pokazalo je istraživanje Američkog osiguravajućeg instituta za sigurnost na cestama (IIHS).
IIHS je po vlastitim standardima ocijenio 14 sustava za pomoć u vožnji devet proizvođača automobila. Američka nacionalna uprava za sigurnost u prometu nije definirala službene standarde koji reguliraju napredne sustave pomoći u vožnji, napominje Reuters.
Ne postoje savezni propisi ni dobre, dosljedne smjernice, rekao je Reutersu predsjednik IIHS-a David Harkey, pa smo definirali vlastite standarde.
Podaci o nesrećama ne sadrže dokaze da autopilot i drugi sustavi za pomoć u vožnji imaju sigurnosne prednosti u stvarnom svijetu, pokazala je studija osiguravatelja.
Imamo uvid u podatke o odštetnim zahtjevima. Analizirali smo vozila sa tim sustavima i bez njih i utvrdili da ti napredniji sustavi nisu smanjili odštetne zahtjeve, istaknuo je Harkey.
Usporedbe radi, sustavi automatskog hitnog kočenja dokazano su prepolovili broj naleta na stražnju stranu vozila koje se kreće u istom smjeru i smanjili su broj naleta vozila na pješake za 30 posto, dodao je čelnik IHHS-a.
Na 'testu' je prošao samo Lexus Teammate s naprednim pogonom, ponuđen prošle godine na malom broju Toyotinih luksuznih hibridnih limuzina Lexus LS.
GM-ov Super Cruise i Nissanov "ProPILOT Assist with Navi-link" na električnom vozilu Ariya 2023.-2024. dobili su tek prolaznu ukupnu ocjenu.
Sustavi za pomoć u vožnji kod Tesle, Mercedes-Benza, BMW-a, Nissana, Forda, GM-a, Hyundaijeva brenda Genesis i Geelyjeva brenda Volvo dobili su "loše" ukupne ocjene, iako su svi postigli "dobre" rezultate na određenim elementima testova, objavila je grupa.
Američki regulatori trenutno istražuju gotovo 1.000 nesreća Teslinih vozila s uključenim autopilotom. Kompanija redovno svaljuje krivnju za nesreće na vozače, tvrdeći da ne poštuju upozorenja da moraju paziti na cestu iz uz uključen autopilot i sustav za potpuno samostalnu vožnju, primjećuje Reuters.
Tesla i njegov izvršni direktor Elon Musk tvrde da su njihova vozila s uključenim autopilotom 10-ak puta sigurnija od prosjeka u SAD-u i pet puta. Teslina vozila s isključenim autopilotom sigurnija su od prosjeka pet puta, tvrde.
Proizvođači automobila mogli bi dobiti bolje oboljšati ocjene ako usvoje postojeće tehnologije za funkcije kao što su nadzor vozača i sustavi upozorenja s dobrim rezultaatima, rekao je Harkey.
I Tesla i drugi proizvođači automobila poboljšavaju svoje sustave, naglašavaju u IIHS-u. Tesla je tako izmijenio softver nakon sporazuma s regulatorima i IIHS će ga testirati, istaknuo je čelnik udruge osiguravatelja.