Tim znanstvenika upozorava: Europom hara novi soj koronavirusa, za čije su širenje odgovorni godišnji odmori u Španjolskoj

Europska inačica virusa SARS-CoV-2 u potpunosti je drugačija od bilo koje s kojom su se znanstvenici susreli.

Martina Čizmić | 29.10.2020. / 15:34

Tip koronavirusa koji je potekao iz Španjolske i prvotno je otkriven kod radnika na tamošnjim farmama poput požara se proširio Europom i pokrenuo drugi val pandemije.

Prema istraživačkom radu iza kojeg stoji međunarodni tim znanstvenika, španjolska inačica koronavirusa sad je prisutna u cijeloj Europi i odgovorna je za većinu novih slučajeva zaraze.

U svom su radu istaknuli kako su pratili koronavirus i njegove mutacije te otkrili da varijanta nazvana 20A.EU1 prevladava u Europi.

Prema njihovoj teoriji, ljudi koji su tijekom ljeta boravili na odmoru u Španjolskoj odigrali su ključnu ulogu u širenju novog soja virusa Europom. Takvo otkriće postavlja pitanje je li drugi val mogao biti izbjegnut da se na aerodromima i granicama provodilo temeljitije testiranje putnika.

Širenje virusa tipa 20A.EU1 pokazalo je da postojeće mjere nisu bile dovoljne da zaustave širenje virusa tijekom ovog ljeta, istaknula je voditeljica studije i evolucijska genetičarka sa Sveučilišta Basel, Emma Hodcroft.

Timovi znanstvenika u Švicarskoj i Španjolskoj sad pokušavaju istražiti na koji se način ta inačica virusa ponaša te je li možda smrtonosnija ili se širi lakše od prethodnih.

Dr. Hodcroft naglašava kako je ova nova, europski soj virusa SARS-CoV-2 u potpunosti drugačija od bilo koje s kojom su se susreli.

Nisam dosad vidjela inačicu koja je bila toliko dinamična, istaknula je dr. Hodcroft.

Znanstvenici trenutačno rade s virolozima kako bi utvrdili nosi li europska inačica mutaciju koja bi mogla utjecati na njezino ponašanje i način na koji širi infekciju. Naime, nova varijanta ima čak šest izrazitih genetskih mutacija, za razliku od originalnog virusa.

Znanstvenici su u svom radu zaključili kako je riskantno ponašanje Europljana na godišnjem odmoru u Španjolskoj, ponajprije ignoriranje preporuka o socijalnoj distanci, te nastavak takvog ponašanja po povratku kući pomoglo u širenju novog soja virusa.

Izvor: Financial times