Već nekoliko godina novinari i analitičari društvenih mreža govore kako Facebook ima velikih problema s tinejdžerima – s obzirom kako je na Fejsu sve starija populacija te im zahtjeve za prijateljstvom šalju njihovi roditelji, tete, stričevi, bake i djedovi, ova im mreža jednostavno više nije cool te se svi više okreću alternativnim društvenim mrežama. Ovakvo razmišljanje tinejdžera potvrdilo je posljednje istraživanje analitičke kompanije Piper Jaffray provedeno među 9,400 mladih korisnika Facebooka (između 13 i 19 godina) u SAD-u te se, na listi najpopularnijih društvenim mreža koje koriste, Facebook nalazi tek na četvrtom mjestu.

Najveći broj ispitanih tinejdžera, njih 33 posto, kao najpopularniju društvenu mrežu koju koriste naveli su Instagram, aplikaciju za uređivanje i dijeljenje fotografija – ovo je, naravno, odlična vijest za Zuckerberga koji se pokazao kao odličan vizionar i prije nekoliko godina kupio Instagram za nešto manje od milijardu dolara. Tada su mnogi kritizirali ovaj njegov potez, no od tada broj korisnika ove aplikacije, kao i vrijednost same mreže višestruko su porasli. Na drugom mjestu nalazi se Twitter, koji je za dvadeset posto tinejdžera najvažnija društvena mreža na svijetu, dok je za 19 posto njih najvažniji Snapchat. Zanimljivo, Zuckerberg je htio kupiti i Snapchat, no tri milijarde dolara koje je ponudio bilo je premalo. Što se Facebooka tiče, on je najvažnija društvena mreža za samo 15 posto mladih, a nakon njega slijede Tumblr s tri posto te Google i Pinterest koji su najvažnija mreža za samo jedan posto (američkih) tinejdžera.

Iako im Facebook više nije na prvom mjestu te je mnogima već dosadio, pokazalo se kako većina mladih nastavlja koristiti Fejs, objavljivati statuse, fotografije i komunicirati s drugim korisnicima tako da ne treba očekivati da će u budućnosti tinejdžeri masovno gasiti profile na Facebooku. U odnosu na isto istraživanje prije pola godine, Snapchat je prestigao Facebook (njegova popularnost među mladima porasla je s 13 na 19 posto), dok je popularnost Twittera smanjena s 24 na 20 posto. Što se Facebooka tiče, ova je mreža u istraživanju u jesen 2012. bila najpopularnija za 42 posto tinejdžera, a od tada je njena popularnost među mladima u kontinuiranom padu.  

Izvor: The Wall Street Journal

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju