Kada je Steve Jobs predstavio iPad, najavio je revoluciju, ulazak u postPC razdoblje u kojem nam klasična računala u većini slučajeva više neće niti trebati, jer ćemo sve moći raditi na tabletima. Nakon Applea i brojne druge kompanije predstavile su tablete, a vrhunac na ovom tržištu zabilježen je u prvom tromjesečju 2014. kada je isporučeno više od 50 milijuna tableta. No nakon toga razdoblja uslijedilo je smanjenje rasta te ubrzo i pad prodaje.
Prema IDC-u, u prvom kvartalu ove godine isporučeno je 36,2 milijuna tableta, što predstavlja pad od 8,5 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Čini se kako bi se ovakav trend mogao nastaviti i dalje, a jedini segment od kojeg se može očekivati rast su hibridni uređaji, odnosno tableti s kojima se može povezati tipkovnica i koristiti ih kao i klasična prijenosna računala.
Ryan Reith, analitičar iz IDC-a smatra kako postoje dva glavna razloga zbog kojih ljudi ne kupuju tablete toliko često – jedan razlog jest što tijekom godina, osim boljeg hardvera, veće rezolucije ekrana i slično, nije zabilježen neki veliki napredak s ovim uređajima te korisnicima koji na njima ionako ponajviše surfaju, gledaju YouTube i slično nije potreban novi model, a drugi je razlog što manje-više sve što nam pružaju tableti možemo raditi i na pametnim telefonima i phabletima, samo na manjim ekranima. Zahvaljujući smanjenju ruba oko ekrana, Samsung je na modelu Galaxy S8+ uspio u kompaktno kućište ugurati ekran od čak 6,2 inča te korisnicima ovih telefona tableti gotovo da i nisu potrebni.
Prema IDC-u, iPad je i dalje najpopularniji tablet te drži nešto manje od četvrtinu tržišta. No, kao i većina drugih kompanija, i Apple je zabilježio pad prodaje tableta u prvom tromjesečju ove godine te je jedina kompanija koja je bila u plusu Huawei koji je isporučio 2,7 milijuna tableta u odnosu na 2 milijuna iz prvog kvartala 2016.
Postavlja se pitanje tko može spasiti tržište tableta – Microsoftov Surface Pro i Appleov iPad Pro odlični su uređaji, no za veliki broj korisnika ipak su preskupi tako da ne mogu značajno utjecati na povećanje prodaje na ovom tržištu. Čini se da na tržištu nedostaje jedan flagship uređaj koji će donijeti neke inovacije i novitete te ponovno zainteresirati korisnike za tablete. U slučaju da se tako nešto ne dogodi, možemo i dalje očekivati pad prodaje ili stagnaciju na tržištu tableta.
Izvor: The Verge