To je posao! Zarađuju i do 18 tisuća dolara mjesečno snimajući podcaste bez glasa i glazbe

Mnogima nije jasno zašto bi netko slušao takve podcaste, no oni se na Spotifyu reproduciraju čak 3 milijuna sati dnevno.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 18.08.2023. / 14:21 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Spotify investira veliki novac u podcaste, sve popularniju kategoriju audio sadržaja različitih tematika. Neki govore o sportu, kulturi, povijesti, tehnologiju itd., a epizode često zahtijevaju dobru pripremu tematiku, pripremu za intervju gostiju, što bolje uvjete snimanja i slično. Oni najpoznatiji zarađuju odličan novac, no postoji i grupa ljudi koja se ne mora posebno pripremati za podcaste, razmišljati o temama, niti o gostima, a svejedno zarađuju, s obzirom na ono što rade, nevjerojatan novac.

tri vijesti o kojima se priča Xiaomi YU7 Na struju Potražnja za ovim automobilima je nevjerojatna, a uskoro napokon stižu i u Europu Mladić tipka na mobitel, ilustracija Od rujna Zbogom WhatsAppu i Telegramu: Svi ruski mobiteli i tableti morat će imati instaliranu ovu aplikaciju Tajansktveni kineski dron WZ-X Hoće li se pojaviti i na vojnoj paradi? FOTO Pojavila se nova fotografija tajanstvenog i vrlo velikog kineskog "nevidljivog" drona

Slika nije dostupna Najpopularniji glazbeni servis na svijetu najavio povećanje cijena: Pretplata raste i korisnicima u Hrvatskoj

Riječ je o tzv. white noise podcastima koji su iznimno popularni na Spotifyju i svaki dan se na ovom streaming servisu reproducira oko 3 milijuna sati takvog zvuka. White nose je signal, odnosno zvuk jednakog intenziteta poput npr. “snijega” s televizora, zvuka fena, ventilatora i slično.

Razlozi zašto bi netko slušao takav neprekidan zvuk su različiti. Roditelji dobro znaju kako je ponekad bebe najlakše uspavati s nekim takvim jednoličnim zvukom poput npr. zvuka fena pa umjesto da zaista koriste uređaj za sušenje kose, koriste njegov zvuk sa Spotifyja (ili možda YouTubea ili nekog drugog servisa), mnogima takvi pozadinski zvukovi pomažu pri koncentraciji dok rade, pokušavaju učiti itd.

Kako je Spotify veliki fokus stavio upravo na podcaste, tako je i njihov algoritam počeo ljudima sve više preporučivati i epizode s white noiseom. Njihova popularnost i slušanost rasli su sve više, a s njima su rasli i iznosi koje su autori takvih podcasta dobivali. A oni se, prema posljednjim medijskim izvještajima, kreću i do čak 18 tisuća dolara. Mjesečno. Ovakvi podcasti novac zarađuju od reklama koje se najčešće vrte prije početka epizode, neki zarađuju od pretplate koju je potrebno plaćati da bi se slušalo sadržaj, a ponekad velikodušni korisnici daju napojnice u iznosu od 2 pa do čak 100 dolara.

Christian Slater u seriji Dr. Death - 1 Od podcasta do hit-serije: Zašto su nam serije o stvarnim zločinima tako privlačne?

To se za Spotify pokazalo kao veliki problem koji je na godišnjoj razini težak čak 38 milijuna dolara. Toliku bi Spotify imao veću zaradu kada bi ovaj streaming servis uklonio takav tip podcasta iz svoje ponude te kada bi, umjesto white noisea, njihov algoritam korisnicima predlagao sadržaj koji bi za njih bio ekonomski isplativiji.

Švedska je kompanija razmišljala o tom potezu i ukidanju spomenutog tipa podcasta i jedno su vrijeme neke epizode zaista nestale s platforme, no naknadno su vraćene.

Izvor: Slash Gear
 

Komentirajte clanke na portalima Nove TV i osvojite vrijedne nagrade

Vezane vijesti