Spotify investira veliki novac u podcaste, sve popularniju kategoriju audio sadržaja različitih tematika. Neki govore o sportu, kulturi, povijesti, tehnologiju itd., a epizode često zahtijevaju dobru pripremu tematiku, pripremu za intervju gostiju, što bolje uvjete snimanja i slično. Oni najpoznatiji zarađuju odličan novac, no postoji i grupa ljudi koja se ne mora posebno pripremati za podcaste, razmišljati o temama, niti o gostima, a svejedno zarađuju, s obzirom na ono što rade, nevjerojatan novac.
Riječ je o tzv. white noise podcastima koji su iznimno popularni na Spotifyju i svaki dan se na ovom streaming servisu reproducira oko 3 milijuna sati takvog zvuka. White nose je signal, odnosno zvuk jednakog intenziteta poput npr. “snijega” s televizora, zvuka fena, ventilatora i slično.
Razlozi zašto bi netko slušao takav neprekidan zvuk su različiti. Roditelji dobro znaju kako je ponekad bebe najlakše uspavati s nekim takvim jednoličnim zvukom poput npr. zvuka fena pa umjesto da zaista koriste uređaj za sušenje kose, koriste njegov zvuk sa Spotifyja (ili možda YouTubea ili nekog drugog servisa), mnogima takvi pozadinski zvukovi pomažu pri koncentraciji dok rade, pokušavaju učiti itd.
Kako je Spotify veliki fokus stavio upravo na podcaste, tako je i njihov algoritam počeo ljudima sve više preporučivati i epizode s white noiseom. Njihova popularnost i slušanost rasli su sve više, a s njima su rasli i iznosi koje su autori takvih podcasta dobivali. A oni se, prema posljednjim medijskim izvještajima, kreću i do čak 18 tisuća dolara. Mjesečno. Ovakvi podcasti novac zarađuju od reklama koje se najčešće vrte prije početka epizode, neki zarađuju od pretplate koju je potrebno plaćati da bi se slušalo sadržaj, a ponekad velikodušni korisnici daju napojnice u iznosu od 2 pa do čak 100 dolara.
To se za Spotify pokazalo kao veliki problem koji je na godišnjoj razini težak čak 38 milijuna dolara. Toliku bi Spotify imao veću zaradu kada bi ovaj streaming servis uklonio takav tip podcasta iz svoje ponude te kada bi, umjesto white noisea, njihov algoritam korisnicima predlagao sadržaj koji bi za njih bio ekonomski isplativiji.
Švedska je kompanija razmišljala o tom potezu i ukidanju spomenutog tipa podcasta i jedno su vrijeme neke epizode zaista nestale s platforme, no naknadno su vraćene.
Izvor: Slash Gear