Testiranje autonomnih automobila godinama je manje-više prolazilo bez većih problema i poteškoća, no stvari su se uvelike promijenile u ožujku – prvo je Uberovo vozilo kojim je upravljalo računalo udarilo i usmrtilo ženu u Arizoni, a nakon toga je u prometnoj nesreći poginuo vozač Teslina automobila kojim je upravljao autopilot.
Nakon ovih tragedija Uber je najavio prekid testiranja autonomnih vozila, a intenzivirale su se i rasprave o sigurnosti ovakvih vozila i krivnji prilikom nesreća te su mnogi zaključili kako se čini da još nije vrijeme da na cestama ljude zamijene računala.
No testiranja i daljnji razvoj ove tehnologije ipak će se nastaviti – npr. iz Wayma su nakon Uberove tragedije komentirali kako bi njihov automobil bolje reagirao i ne bi došlo do tragedije te ova kompanija priprema prvi službeni taksi-servis kojim će upravljati autonomni automobili.
Automobili bez vozača koji će prevoziti putnike – čak i bez vozača koji se prilikom testiranja nalazi ispred volana spreman preuzeti kontrolu u slučaju nepredviđenih situacija (na slučaju Ubera vidjeli smo kako niti to nije garancija za sprječavanje nesreće) uskoro bi mogli početi s testiranjima na cestama Kalifornije.
Naime, upućen je prijedlog za autorizaciju pilot programa za testiranja ovakvih automobila koji će prevoziti putnike – jedna verzija uključuje vozila u kojima će biti vozač, a druga verzija bez vozača.
Dakle, ako se ovaj prijedlog odobri, uskoro će se u Kaliforniji moći naručiti taksi u kojem će se voziti samo putnici, dok s prednje strane za volanom neće biti nikoga, a sudbina i životi putnika bit će isključivo "u rukama" računala.
Za dobivanje dozvole za testiranja bit će potrebno zadovoljiti određene zahtjeve – poput instaliranja opreme za dvosmjernu komunikaciju, sigurnosne zahtjeve koji će spriječiti cyber-napade, a vozila će se moći kretati samo unaprijed određenim ulicama i pod određenim uvjetima.
Izvor: Cnet