Još nema konkretnog odgovora tko je kriv za tragediju u kojoj je Uberov autonomni automobil udario i usmrtio ženu u američkom gradu Tempe. Iako su neke prve informacije nakon nesreće govorile kako automobil nije mogao izbjeći nesretnu ženu koja se kretala dijelom ceste na kojem nije bilo pješačkog prijelaza, stručnjaci za autonomna vozila vjeruju kako se ova tragedija mogla izbjeći.

Iz kompanije Cortica koja razvija tehnologiju i umjetnu inteligenciju za autonomne automobilime, nakon pregledane snimke nesreće, uvjereni su kako je automobil, odnosno njegovi senzori i radar, imali dovoljno vremena za reakciju – kočenje ili skretanje vozila, tj. izbjegavanje nesreće.

Slično razmišlja i Bryant Walker Smith, profesor sa sveučilišta u Južnoj Karolini koji proučava autonomna vozila – on smatra kako je došlo do zatajenja Uberove tehnologije jer, iako se nesretan žena kretala po mraku, ona je bila na otvorenoj cesti te senzorima i radarima (za koje ne bi trebalo biti razlike između dana i noći) ne bi trebao biti problem prepoznati je i zakočiti.

Upravo ovakve situacije trebao bi spriječiti sustav lidar koji prepoznaje ljude i objekte i jedna je od najvažnijih tehnologija autonomnih vozila – iz kompanije Velodyne, koja proizvodi ove sustave za Uberove autonomne automobile kažu kako su uvjereni da krivac za ovu nesreću nije lidar.

Naime, kažu kako lidar samo prepoznaje ljude i objekte, no ne donosi odluke o tome hoće li automobil zakočiti ili zaobići prepreke, već te odluke donosi sustav koji koristi brojne dostupne podatke pri donošenju odluka.

Od odgovornosti za ovu nesreću ograđuju se iz Aptiva koji Uberove automobile opskrbljuje radarima i kamerama te krivnju prebacuju na Uber koji je navodno isključio tehnologiju za izbjegavanje sudara u vozilu koje je sudjelovalo u nesreći.

O ovoj tragediji na nedavnoj konferenciji u Las Vegasu progovorio je i izvršni direktor Waymoa John Krafcik – poznajući mogućnosti tehnologije koju su razvili za njihova autonomna vozila, uvjeren je kako bi njihova tehnologija takvu situaciju mogla riješiti bez problema.

Inače, Uber je dobio dozvolu za pokretanje taksi servisa u Arizoni, međutim nakon nesreće vlasti Arizone povukle su tu dozvolu i zabranile vožnje autonomnih vozila na cestama te savezne države.

Vidjet ćemo hoće li tragedija s Uberom utjecati na odnos ljudi prema automobilima bez vozača jer su se dosadašnja testiranja pokazala uspješnima, a ljudi koji su se provozali u ovakvim taksijima bili su izuzetno zadovoljni s cjelokupnim iskustvom vožnje taksijem u kojem nije bilo vozača.

Izvor: Reuters