Sve više gradova i tvrtki ulažu u održivu mobilnost, a korisnici novih oblika prijevoza postali su kritična masa u kreiranju javnog mnijenja. Uz korištenje najmodernijih tehnologija, potreba za praktičnim, povoljnim, zdravim i ekološki prihvatljivim kretanjem od točke A do točke B je ispunjena, istaknuo je Krešimir Dvorski, osnivač tvrtke Dash.City koja je uvela sustav najma električnih romobila putem mobilne aplikacije u 15 gradova i općina u Hrvatskoj.

U suradnji s partnerima iz Poljske, prije dvije godine pokrenuo je prvi sustav električnih romobila u svijetu baziran na stanicama za najam i punjenje e-romobila čime je osiguran komunalni red i točno se zna gdje se romobili mogu unajmiti i vratiti. 

Prvi sustav lansiran je još 2019. godine kao pilot projekt u Zadru gdje, a sustav je sa pet narastao na osam stanica. Od prošle godine Dash e-romobili prisutni su u Crikvenici, Selcu i Biogradu, a od ove godine u ukupno 15 gradova i općina u Hrvatskoj. Flota broji 500 romobila, a koristi ih već više od 30.000 registriranih korisnika.

Za korištenje je dovoljno skinuti besplatnu mobilnu aplikaciju na pametni telefon, unijeti najosnovnije podatke i u aplikaciji pronaći najbližu stanicu s Dash romobilima. Mobilnim telefonom skenira se QR kod na romobilu inakon što se začuje zvučni signal i romobil je otključan, spreman je za korištenje. 

Gradovi su iznimno zainteresirani za naš poslovni model i smatram da pokrećemo mini revoluciju čiji rezultat, uz adekvatne zakonske propise, donosi cijeli novi val benefita na području smanjenja broja motornih vozila na ulicama, smanjenja emisije CO2, smanjenja buke, problema s parkiranjem, komunalnog nereda do kojega dolazi ako ne implementirate dugoročno održiva rješenja i cijeli niz koristi za same korisnike sustava. Pritom kontinuirano apeliramo na sve korisnike sustava, ali i na sve sudionike u prometu općenito, zlatno pravilo u kretanju kroz grad je poštuj druge sudionike i pazi na svoju sigurnost u prometu. To je moguće uz pridržavanje prometnih pravila, upotrebu prednjih i stražnjih svjetala i bočnih katadioptera ili podnog osvjetljenja radi bolje bočne vidljivosti romobila, prilagođavanja brzine kretanja na maksimalno 25km/h ili na 5-10 km/h tamo gdje ima puno pješaka. Pazi na sebe, ali vodi računa i o drugima oko sebe. Cilj svakog pametnog grada i turističke destinacije s vizijom dugoročne održivosti je smanjenje broja automobila, dodaje je Dvorski.

Brzina je radi minimiziranja rizika od nezgoda limitirana na 25 km/h, u pješačkim zonama ona je 5-10 km/h, a svim korisnicima preporuča se nošenje kacige i pridržavanje prometnih pravila.