Inovativne ideje i projekti mladih hrvatskih poduzetnika teme su o kojima volimo pisati, a vi ih obožavate čitati.

Razgovarali smo s Berislavom Marszalekom koji je s kolegom osmislio i razvio ENTRIO, sustav, odnosno mobilnu aplikaciju koja nam omogućava da ulaznice za različite događaje kupujemo pomoću svog smartphonea. Dakle, nema više dugih redova!

Projektu ENTRIO, Berislava Marszaleka i Matije Marijana, krajem svibnja ove godine pobjeda na Business Plan Contestu donijela je novčanu nagradu u iznosu od 203.000 kuna,  konzultanta iz udruge poslovnih anđela CRANE te ured u Tehnološkom parku Zagreb i besplatne knjigovodstvene usluge.

Projekt je prije dobivanja nagrade bio u samoj završnici, a nagrada je Marszaleku, studentu FER-a i Marijanu, studentu ekonomije u Nizozemskoj omogućila financiranje početnog poslovanja i zapošljavanje prvih djelatnika.

S Berislavom Marszalekom razgovarali smo o tome gdje je ENTRIO danas, kako im ide, koliko ljudi zapošljavaju…


1. Za one koji još za njega nisu čuli, što je ENTRIO? Zašto ga koristiti?


Entrio je online sustav koji organizatorima događaja omogućava pokretanje mini web-shopa, vođenje promocije te kontrolu prodaje i provjere ulaznica na jednome mjestu.

Od kreiranja događaja do prodaje prvih ulaznica i promocije kroz društvene mreže potrebno je svega nekoliko minuta, a cijeli proces je maksimalno intuitivan i jednostavan.

S druge strane, Entrio svojim korisnicima (posjetiteljima) pruža komfor kupnje i dostave ulaznica putem mobitela, a sve to uz niže cijene i neusporedivo manje muke u odnosu na tradicionalne sustave.

S obzirom da smo u beta fazi i da je organizatorski dio još uvijek ograničen za javnost, pozivam sve čitatelje koji su povezani sa organizacijom događaja (koncerti, predstave, sport, konferencije...) da nam se jave na info@entrio.hr.


2. Krajem svibnja ENTRIO je bio pred puštanjem u rad, a stigla je i nagrada od BPC-a. Što se dogodilo od tada do danas?


Proteklih pet mjeseci je bilo vrlo burno i puno stvari se dogodilo: pobijedili smo na BPC-u, ušli u finale Seedcampa u Lubljani, registrirali tvrtku, zaposlili prvog developera – Alena, implementirali novi dizajn,  riješili puno bugova, te dobili gomilu novih ideja i feedbacka korisnika.

Naravno, pobjeda na BPC-u nam je dala najveći vjetar u leđa i otvorila puno vrata. Osim samog kapitala, jako veliku vrijednost imaju iskustvo i podrška koju dobivamo od naših investitora – članova CRANE-a i eALUMNI-a.


3. Kakav je odaziv klijenata, organizatora događaja, a kakav krajnjih korisnika? Koliko ste zadovoljni po tom pitanju?


S obzirom da je naš pristup prodaji i distribuciji ulaznica potpuno nov na hrvatskom tržištu i da je Entrio tek dva tjedna u pogonu, prilično smo zadovoljni dosadašnjim odazivom. Imamo dvadesetak registriranih organizatora, te petstotinjak korisnika od kojih je skoro trećina putem Entria već ušla na neke od dosadašnjih događaja. Do sad smo ostvarili uspješnu suradnju sa kinom Europa, The Movie Pubom, CMC-em te eSTUDENT-om, a uskoro ćete saznati i za ostale lokacije s kojima imamo dogovore.


4. Hoćete li i kada van granica Hrvatske? 


Entrio će se definitivno širiti izvan granice Hrvatske s obzirom da već sad imamo zainteresirane organizatore u inozemstvu, a i sam poslovni model nam se bazira na širenju. Plan je kroz slijedećih 6 mjeseci plasirati Entrio na barem još dva strana tržišta, a do onda usavršiti i prilagoditi sustav potrebama korisnika.


5. Koliko ENTRIO danas broji zaposlenih?


Trenutno u Entriu troje ljudi radi full-time, a od toga je dvoje zaposlenih.

S obzirom da u slijedećih nekoliko mjeseci planiramo zaposliti još jednog PHP developera, dobre CV-e uvijek rado primamo u inbox.


6. Kako financije?


Počeli smo poslovati prije dva tjedna i u tako kratkom periodu je pokrivanje troškova zaradom ravno nemogućem. Financijski smo osigurani, a cilj nam je u slijedećih pola godine početi ostvarivati profit.


7. Što poručujete mladim ljudima koji su sada možda na početku? Imaju ideju, ali…


Vjeruj u sebe i budi uporan. Uvijek se nađu ljudi koji će te pokušati obeshrabriti u startu i uvjeriti da tvoja ideja nema perspektivu, ali ideje prvenstveno čine ljudi i ako dovoljno vjeruješ u sebe – realizirat ćeš ju.

Nemoj paranoično skrivati i štititi svoju ideju – radije ju oprezno podijeli sa ljudima i ispitaj tržište. Najgore je razvijati koncept u izolaciji, prema nekim svojim pretpostavkama i kasnije otkriti da to nikome ne treba.

Mislim da bi svatko trebao jednom u životu probati biti „poduzetnik“ i pokrenuti neku svoju ideju – pogotovo kada si mlad/a, student/ica, nemaš obitelj koju moraš uzdržavati, a imaš siguran „krov nad glavom“ – nemaš što izgubiti. Čak i da ne uspiješ, ostaje ti neprocijenjivo iskustvo koje će te sigurno istaknuti i otvoriti mnoga vrata u životu.

E, da. I nikako nemoj dopustiti da te besmislena hrvatska birokracija obeshrabri i baci u depru – iako je kao stvorena za to =)