Ubojstva i naoružani zaštitari: Evo kako je vozačima Ubera u Južnoafričkoj Republici

Jedan vozač Ubera preminuo je nakon što su mu taksisti zapalili automobil, a napadi na uberovce svakodnevica su na ulicama Johannesburga i Južnoafričke Repubilke

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 02.08.2017. / 14:38

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Otkako se pojavio Uber, taksisti diljem svijeta digli su se na noge te traže zabranu ove kompanije, odnosno njezina načina poslovanja, a kako možemo vidjeti prema posljednjim slučajevima u Hrvatskoj, nisu rijetki niti fizički sukobi između taksista i vozača omražene im kompanije.

Novinari Cneta koji borave u Južnoafričkoj Republici istražili su kakva je situacija s odnosnom taksista i uberovaca u Johannesburgu. Koliko je opasno biti vozač Ubera u toj zemlji, najbolje govori slučaj iz lipnja u kojem su taksisti napali vozača te kompanije i zapalili mu automobil. Zbog teških ozljeda dva tjedna nakon toga vozač je preminuo u bolnici.

Najgore je, čini se, na željezničkim stanicama na kojima taksisti čekaju vozače Ubera: Imaju štapove, cigle, noževe, svašta, otkrio je jedan vozač Ubera novinarima i dodao kako im, osim fizičkog nasilja, taksisti pale automobile, a također mogu upotrijebiti i pištolje.

Kako bi zaštitio svoje vozače, Uber je potpisao ugovor s jednom zaštitarskom kompanijom čiji djelatnici na najprometnijim mjestima čuvaju vozače i njihove putnike od taksista. Iako zaštitari to nisu htjeli potvrditi novinarima (takve informacije ne otkrivaju), vozači Ubera tvrde da su naoružani. Također, Uber je uspostavio i hitnu liniju putem koje napadnuti vozači mogu zatražiti pomoć u slučaju napada, a kompanija surađuje sa sigurnosnim i medicinskim službama koje su spremne brzo reagirati u slučaju napada i ozljeda.

Novinari Cneta razgovarali su i s običnim taksistima, a jedan im se požalio kako mu se Uber čini kao povratak apartheida jer danas u Južnoafričkoj Republici Uber koriste samo bijelci. Također, prema Uberovim pravilima, automobili koje njihovi vozači moraju voziti ne smiju biti stariji od 2013. godine, moraju imati klimu i četvera vrata te si oni takve automobile ne mogu priuštiti, a Uberovo rušenje cijena uništava im posao.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti