Prošla je godina dana od kada je Dara Khosrowshahi sjeo na čelnu poziciju Ubera na kojoj je zamijenio kontroverznog osnivača i dugogodišnjeg izvršnog direktora kompanije Travisa Kalanicka. S novim CEO-om zapuhali su i neki novi i pozitivniji vjetrovi u kompaniji jer se više o Uberu ne govori kao o kompaniju u kojoj prevladava tzv. "buraz kultura" i seksualno zlostavljane, već se ponajviše govori o budućnosti prijevoza, promjenama u kompaniji i izlasku na burzu.

U nedavnom intervjuu koji je Khosrowshahi dao za američke medije i u kojem je komentirao budućnost kompanije, naglasio je jednu veliku promjenu i novi smjer kojem će se okrenuti Uber – električnim biciklima i romobilima koji su postali veliki trend u SAD-u.

Priznaje kako bi kratkoročno ovakva strategija mogla dovesti do financijskih gubitaka, no vjeruje kako se u tom smjeru kreće tržište i kako je ovakav način prijevoza budućnost. Pri tome ne misli da će ovakav oblik prijevoza u potpunosti zamijeniti taksije, no vjeruje kako su tijekom velikih gužvi i dok ljudi putuju na posao automobili prilično neučinkoviti u prijevozu putnika na nekim kraćim udaljenostima.

Umjesto s automobilima s kojima bi i taksiji i putnici ionako upali u gužve, jednostavnije je i ekološki prihvatljivije tih desetak ulica odvoziti na biciklu ili romobilu. Time se neće ugroziti posao taksista te Dara kaže kako je ovo upravo ideja samih vozača jer oni često puno vremena gube na takve kratke i jeftinije vožnje pa bi se u budućnosti mogli fokusirati na duže vožnje od kojih bi mogli više i zaraditi.

Uber je početkom godine u San Francisu lansirao uslugu iznajmljivanja električnih bicikala koju je proširio i na druge američke gradove, a u travnju su preuzeli kompaniju za dijeljenje tj. iznajmljivanje električnih bicikala Jump Bikes. Uskoro bi trebali početi i s iznajmljivanje električnih romobila, također prvo u San Franciscu, a onda bi se ova usluga trebala proširiti.

Cjelokupno tržište mobilnosti vrijedno je čak 6 bilijuna dolara te šef Ubera kaže kako neće samo jedan proizvod usluživati cijelo to tržište – pri čemu misli na automobile, zbog čega već danas treba početi sa širenjem i na druga tržišta, odnosno korištenje drugih prijevoznih sredstava.

Izvor: CNN