Uber kreće u borbu za još jedno tržište

Uber kupuje kompaniju JUMP Bikes i kreće u osvajanje tržišta dijeljenja tj. iznajmljivanja e-bicikala u gradovima diljem svijeta.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 10.04.2018. / 14:55 komentari
Jump Bikes (Foto: Jump Bikes) (Foto: Jump Bikes)

Uber kreće u pohod na tržište iznajmljivanja/dijeljenja električnih bicikala te će platiti između 100 i 200 milijuna eura (službena cifra nije poznata) za kompaniju JUMP Bikes. Ta kompanija trenutno iznajmljuje električne bicikle u Washingtonu i San Francisu, a prema informacijama tehnoloških medija, Uber tu uslugu planira proširiti na gradove diljem svijeta.

tri vijesti o kojima se priča Mreže optičkih kablova iznad šume u Ukrajini Jesu mreže, ali nisu paukovi VIDEO Pogledajte nestvaran prizor na krošnjama ogromne šume u Ukrajini Pametni telefon, ilustracija Mali, ali značajna promjena Stavljate telefon na stol s ekranom prema gore? Evo zašto biste trebali promijeniti tu naviku Uređaj koji izvlači pitku vodu iz zraka Nije znanstvena fantastika Stvorili pitku vodu iz "ničega": Ovaj genijalan izum mogao bi spasiti mnoge živote

U odnosu na slične servise za dijeljenje prijevoza na dva kotača kakve imamo i u Hrvatskoj, JUMP Bikes poseban je po tome što je riječ o električnim biciklima, ali i po tome što ih ne treba pokupiti i ostaviti na posebnim platformama, već ih korisnici ostave gdje god žele, odnosno na mjestima na kojima se mogu zaključati – bilo koje drvo, stup i slično.

U SAD-u korisnici koji žele iznajmiti ovakav način prijevoza moći će ih pronaći i rezervirati preko Uberove aplikacije – osim informacije o poziciji najbližeg bicikla, aplikacija sadržava i poseban kod koji je potrebno ukucati za njegovo otključavanje.

Cijena korištenja iznosi dva dolara za pola sata, što bi većini ljudi trebalo biti dovoljno vremena za vožnju od kuće do posla i natrag, a to je jeftinije, ekološki prihvatljivije i zdravije u odnosu na vožnju vlastitim automobilom ili javnim prijevozom.

Ovakav način dijeljenja, odnosno iznajmljivanja bicikala naziva se dockless, dakle nema posebne platforme za bicikle, nego se mogu ostaviti bilo gdje, što ima brojne pozitivne, ali i negativne strane.

Te negativne strane najbolje su upoznali u Kini gdje su počela nicati "groblja" takvih bicikala – naime, u kratko vrijeme pojavilo se previše kompanija/bicikala na ulicama kineskih gradova te je ponuda bila veća od potražnje, zbog čega su ulice postale zatrpane nekorištenim biciklima.

Također, zabilježeni su i problemi s krađama i uništavanjem, ali i zbog činjenice kako se mogu ostaviti bilo gdje, stupovi, stabla i druga mjesta na kojima je moguće ostaviti ova vozila na dva kotača postala su prekrcana biciklima.

Može se pretpostaviti kako bi i Uber, koji planira ekspanziju na brojna tržišta, mogao imati sličnih problema te će biti zanimljivo vidjeti kako ih u toj kompaniji namjeravaju riješiti.

Izvor: The Next Web
 

Vezane vijesti