Prodaja električnih vozila kontinuirano raste na globalnoj razini, uz rekordan rezultat u Kini u listopadu unatoč ukidanju subvencija, pokazuju podaci tvrtke za istraživanje tržišta Rho Motion.
Kina je lani okončala 11-godišnji program subvencioniranja kupnje električnih vozila, no neke lokalne vlasti i dalje nude pomoć ili porezne olakšice kako bi privukle ulaganja, a nude i subvencije za potrošače.
Prodaja električnih vozila u Kini, najvećem svjetskom automobilskom tržištu, porasla je u prvih devet mjeseci za 29 posto. Na globalnom tržištu poskočila je za 34 posto.
U istraživačkoj tvrtki napominju da su studeni i prosinac za Kinu vrlo dobri mjeseci kada je posrijedi prodaja vozila.
U listopadskim brojkama vidljivo je da potražnja za električnim vozilima u Kini niže rekorde unatoč ukidanju subvencija i 2023. bit će još jedna uspješna godina za Kinu po prodaji električnih vozila, procjenjuju u Rho Motionu.
Prodaja električnih vozila u Europi porasla je za 26 posto, uz nešto slabiju potražnju zbog gašenja subvencija, utvrdila je kompanija, ukazujući na ukidanje poticaja u Njemačkoj u rujnu.
Subvencije su važan faktor na njemačkom tržištu jer gotovo dvije trećine registriranih osobnih automobila čine ona za komercijalnu namjeru, tumače.
Tesla, Mercedes Benz i Volkswagen upozorili su da kupce u regiji odbijaju visoke kamatne stope i prigušeno tržište.
U Sjevernoj Americi prodaja električnih vozila skočila je ove godine za čak 78 posto.
Prema Rho Motionu, za sjevernoameričko tržište 2023. bit će još jedna snažna godina, s lavovskim udjelom Tesle budući da tradicionalni proizvođači usvajaju manje ambiciozne planove o povećanju proizvodnje.
Teslin tržišni udio ipak se smanjio u trećem kvartalu na oko 50 posto, najnižu razinu od izlaska na tržište, unatoč sniženim cijenama, prema listopadskom izvješću tvrtke za pružanje usluga Cox Automotive.