Važnost Interneta u kriznim situacijama

Nakon potresa u Japanu, koji je izazvao Tsunami, potaknuo je mnoge korisnike Interneta da pomognu na razne načine.

Zimo Zimo Zimo | 13.03.2011. / 11:15

Važnost Interneta u kriznim situacijama

Nakon potresa u Japanu, koji je izazvao Tsunami, potaknuo je mnoge korisnike Interneta da pomognu na razne načine.

Potres magnitude 8.9 stupnjeva koji je u petak pogodio Japan, a nakon kojeg su slijedili valovi koji su pomeli istočnu obalu Pacifika

, još je jednom dokazao koliko Internet nudi informacija na mjestima gdje se dogodi prirodna katastrofa.

Sirova snimka koja je u subotu osvanula na YouTubeu u kojoj valovi doslovno 'gutaju' Japansku obalu obišla je svijet i pregledana je blizu 5 milijuna puta, dok su ostali videi sa sličnim scenarijem pregledani između 3 i 4 milijuna puta.

Stotine ljudi komentiraju i dijele informacije diljem društvenih mreža od Facebooka do Twittera, također i lokalno na Japanskim web stranicama.

Kako se vodeni valovi povlače, zabrinuti prijatelji i rodbina sjedaju za svoja računala kako bi pronašli informacije o ljudima sa kojima se nisu čuli od kada je moćni val zapljusnu obalu Japana.

Googleov servis za traženje ljudi 'Person Finder' zabilježio je preko 81,000 upita ljudi koji su ostavili svoju poruku u potražnji za svoji prijateljima ili obitelji. Stranica se redovito ažurira na engleskom i japanskom jeziku svakih nekoliko minuta.

Japanski crveni križ postavio je sličnu stranicu u kojoj se traže informacije o bližnjima, dok Twitter -- mikro blogerski servis, svake sekunde donosi tweeteve potpore u kojima se nudi pomoć.

Također, Twitterom se brzo proširila poruka u kojoj je moguće uz SMS donirati japanskom Crvenom križu. Također moguće je donirati i za Hrvatski Crveni križ koji će proslijediti donaciju humanitarnom djelovanju japanskog Crvenog križa, tako da uplatite iznos na žiro račun Hrvatskog Crvenog križa 2340009-1511555516, s pozivom na broj odobrenja 02, pozivom na donatorski telefon 060 90 11 (6,15kn, PDV uključen) ili online donacijom na stranici Crvenog Hrvatskog križa.

I poznati su se uključili u pomoć Japanu, pa je tako Lady Gaga na svom Twitteru zamolila svoje fanove da kupe narukvicu sa njezine web stranice koja na sebi ima natpis 'We Pray for Japan' za 5 ili više dolara. Sav prihod ide u humanitarne svrhe.

Za mjesta koje je pogodio potres potrebni su psi tragački koji među ruševinama traže preživjele, pa je tako Explore.org, čiji su psi tragači na putu za Japan, objavio Facebook stranicu koja za svaki 'Like' donira po jedan dolar u 'National Disaster Search Dog Foundation', a ukoliko brojka prođe 100,000 like-ova do danas, Explore organizacija donirat će 200,000 dolara.

Trenutno je Facebook stranica 'Dog Bless You' na preko 67,000 likova, pa i vama predlažemo da kliknete na like i doprinesete ovoj akciji.

Iako ima još mnogo načina kako pomoću weba možete pomoći Japanu, od Twittera, Facebooka, YouTubea pa sve do vlasnika blogova koji mogu na svojim stranicama postaviti poziv na donaciju za Japan, web je još jednom dokazao kako u ovakvim teškim situacijama može itekako dobro doći za pomoć mjestima pogođenim prirodnim katastrofama.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti