Velik uspjeh znanstvenika: Otkriven siguran način kako ljudske organe za presađivanje učiniti dostupnijima

Kod ljudskih organa za presađivanje krvna grupa jedan je od presudnih faktora kompatibilnosti, no zahvaljujući uspjehu kanadskih znanstvenika, to bi se moglo promijeniti.

Branimir Vorša | 22.02.2022. / 13:45

Kanadski su znanstvenici po prvi put promijenili krvnu grupu u ljudskim organima za transplantaciju.

U znanstvenom časopisu Science Translational Medicine objavljen je način izrade "univerzalnih" ljudskih organa za transplantaciju s bilo kojom krvnom grupom.

Slika nije dostupna Uspješna transplantacija potpuno umjetnog srca

Latner Thoracic Surgery Research Laboratories i UHN-ov centar za transplantaciju Ajmera dokazali su da je moguće sigurno promijeniti krvne grupe u donorskim organima za transplantaciju.

Primjerice, darivatelji s krvnom grupom "0" smatraju se univerzalnim, jer u njihovoj krvi nema aglutinogena (proteina A i B), što znači da je prikladna za sve pacijente, uključujući i one s najrjeđom, "AB" krvnom grupom.

Kanadski znanstvenici uspjeli su promijeniti krvnu grupu presađenih organa u "0" tako što su je oslobodili specifičnih antigena pomoću enzima FpGalNAc deacetilaze i FpGalaktozaminidaze.

Slika nije dostupna Nešto što do sad nitko nije napravio: Dronom uspješno prevezena pluća za transplantaciju iz jedne bolnice u drugu

Slika nije dostupna Pacijentu prvi put u svijetu uspješno presađeno genetski modificirano srce svinje: "Želim živjeti. To je moja posljednja šansa"

Na početku eksperimenta testirali su ovu metodu na tkivu aorte, a potom su uspješno uništili proteine ​​skupine A u osam uzoraka pluća. Enzimima je trebalo oko četiri sata da unište gotovo sve aglutinogene.

ističu kako bi ovaj postupak mogao uvelike promijeniti dostupnost organa za transplantaciju, ali i olakšati pronalazak odgovarajućeg organa za osobe koje imaju rijetke krvne grupe.

Izvor: Sputnik