Nakon pametnih telefona i tableta, sljedeće tržište na kojem će velike tehnološke kompanije okretati milijarde dolara jest tržište nosive tehnologije poput pametnih satova, naočala, majica s različitim senzorima i slično. Veliki broj analitičara vjeruje da će ovo tržište sljedeće pokrenuti Apple s iWatchom na sličan način na koji su pokrenuli tržište tableta s iPadom. Gadgeti nosive tehnologije poput pametnih satova i narukvica opremljeni su brojnim senzorima s kojima mogu mjeriti otkucaje srce, temperaturu kože, brzinu disanja i slično te na Cnetu kažu kako je među najvećim tehnološkim kompanijama već počela 'bitka za otkucaje srca', odnosno oni pokušavaju pronaći najučinkovitije načine i servise za iskorištavanje takvih podataka i zaradu na njima.
Apple je već predstavio HealthKit, alat za praćenje i dijeljenje ovakvih informacija između uređaja i aplikacija – npr. podaci o otkucajima srca mogu biti povezani s informacijama koje prikuplja pametna majica kakve će sve više ljudi nositi u budućnosti te će, u slučaju simptoma srčanog udara, aplikacija odmah obavijestiti doktora o tome. Mogućnosti iskorištavanja ovakvih podataka su beskrajne te bi HealthKit jednog dana doktorima, osobnim trenerima i bolnicama mogao dati opširan pregled zdravstvenog stanja korisnika na temelju informacija skupljenih putem posebnih aplikacija i nosivih uređaja. Dok Apple pokušava skupiti što više informacija o zdravstvenom stanju korisnika putem HealthKita, Google je ranije ovog mjeseca predstavio Google Fit, alat namijenjen prikupljanju zdravstvenih podataka korisnika Androida, dok Samsung koji je već predstavio nekoliko modela pametnih satova i narukvica također radi na platformi Sami koja bi trebala analizirati zdravstvene informacije koje dobiva od tih uređaja.
Sve ove kompanije imaju jedan cilj – ove važne i korisnike podatke predati onima koji će s njima napraviti nešto značajno, odnosno servisima za medicinske konzultacije, praćenje težine, servisima za fitness i slično. 'Mislim da je to veliki korak ka univerzalnoj zdravstvenoj njezi', komentirala je tržište nosive tehnologije i pripadajućih zdravstvenih servisa Julia Hu, izvršna direktorica kompanije Lark koja stoji iza istoimene fitness aplikacije. Ona kaže kako ljudi danas idu doktoru jednom tjedno ili godišnje, odnosno dobiju jako malo njihovog vremena, a njihove savjete moraju primjenjivati 24 sata dnevno.
Zdravstveni servisi nosive tehnologije to bi mogli promijeniti te bi, zahvaljujući takvim podacima, svaki dan imali informacije o svom zdravstvenom stanju te bi doktori puno ranije mogli reagirati na eventualne probleme za koje ljudi možda nisu niti svjesni da ih imaju. Profesor sa Stanforda Bryant Lin kaže kako mu podaci s ovakvih uređaja uvelike pomažu u praćenju kroničnih bolesti pacijenata poput visokog krvnog tlaka te mu pacijenti često pokazuju očitavanja zdravstvenih servisa na telefonu, a on na temelju tih podataka može vidjeti je li sve pod kontrolom i treba li promijeniti lijekove pacijentima.
On smatra da bi sljedeći veliki korak na ovom tržištu trebao biti skupljanje svih ovih podataka u elektroničke medicinske kartone te bi ovi podaci pomogli doktorima u uspješnijem liječenju pacijenta, a znanstvenicima bi omogućili da dobiju još više informacija i identificiraju neke trendove vezane uz bolesti koje danas ne mogu saznati.
Foto: AFP